Nu officieel meer range voor Volkswagen e-Golf
Bij de lancering van het vernieuwde model maakte Volkswagen al duidelijk dat de elektrische Golf een grotere range zou krijgen. Nu is het ook daadwerkelijk officieel: de Volkswagen e-Golf komt voortaan 300 kilometer ver op een acculading. Ook krijgt hij een nieuwe productielocatie.
Range
Net als de normale Golf heeft ook de Volkswagen e-Golf een milde facelift gekregen. De elektrische Golf krijgt een verbeterde aandrijflijn die niet langer 115 pk en 270 Nm levert, maar voortaan 136 pk en 290 Nm. Daarmee wordt de sprint naar 100 km/h voortaan in minder dan tien tellen. Belangrijker is de range, die is nu toegenomen tot maximaal 300 kilometer, terwijl je eerst maximaal 190 kilometer met de Volkswagen e-Golf kon rijden. Hij heeft het allemaal te danken aan zijn grotere accupakket dat niet langer 24,2 kWh aan capaciteit heeft, maar nu 35,8 kWh, bijna vijftig procent meer.
Dresden
Volkswagen gaat de nieuwe e-Golf bouwen in de ‘glazen fabriek’ in Dresden, waar het merk eerder de Phaeton bouwde. Die auto ging eerder dit jaar uit productie, waarna het niet helemaal zeker was wat Volkswagen met de bijzondere fabriek zou gaan doen. In eerste instantie zou het dienen als museum, maar daar blijft het niet bij. De fabriek wordt Volkswagens “Center of Future Mobility” en gaat vanaf april 2017 de vernieuwde e-Golf produceren. Ook alle GTE-modellen van het merk kunnen vanaf dat moment door klanten opgehaald worden bij de fabriek in Dresden.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland