Nissan en Italdesign bouwen one-off GT-R50
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F03-nissan-gtr50-italdesign.jpg)
Nissan en Italdesign hebben beide wat te vieren, dus doen ze dat maar samen. Zowel de Nissan GT-R als het Italiaanse designhuis wordt dit jaar vijftig en om daarbij stil te staan, is er deze GT-R50.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F05-nissan-gtr50-italdesign.jpg)
De GT-R50 is gebaseerd op de Nismo GT-R, maar is niet 600 pk en 628 Nm sterk. Zijn 3,8 liter twinturbo V6 is nog verder open gedraaid en produceert nu 720 pk en 780 Nm. Irrelevante cijfers eigenlijk, want meer dan één exemplaar van de Nissan GT-R50 zal er nooit komen.
Actieve achtervleugel
Het gaat bij het bijzondere model vooral om het uiterlijk. Dat oogt vertrouwt GT-R, maar is desondanks volledig nieuw. De meest opvallende elementen zijn de scherpe led-koplampen, de enorme, goud omrande grille, de goudkleurige achterzijde en de actieve achtervleugel.
Gebouwd door Italdesign
De Nissan GT-R50 is ontwikkeld en gebouwd door Italdesign. Voor het ontwerp van de auto zijn de Europese en Noord-Amerikaanse designafdelingen van Nissan verantwoordelijk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie