Nissan en Italdesign bouwen one-off GT-R50
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F03-nissan-gtr50-italdesign.jpg)
Nissan en Italdesign hebben beide wat te vieren, dus doen ze dat maar samen. Zowel de Nissan GT-R als het Italiaanse designhuis wordt dit jaar vijftig en om daarbij stil te staan, is er deze GT-R50.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F05-nissan-gtr50-italdesign.jpg)
De GT-R50 is gebaseerd op de Nismo GT-R, maar is niet 600 pk en 628 Nm sterk. Zijn 3,8 liter twinturbo V6 is nog verder open gedraaid en produceert nu 720 pk en 780 Nm. Irrelevante cijfers eigenlijk, want meer dan één exemplaar van de Nissan GT-R50 zal er nooit komen.
Actieve achtervleugel
Het gaat bij het bijzondere model vooral om het uiterlijk. Dat oogt vertrouwt GT-R, maar is desondanks volledig nieuw. De meest opvallende elementen zijn de scherpe led-koplampen, de enorme, goud omrande grille, de goudkleurige achterzijde en de actieve achtervleugel.
Gebouwd door Italdesign
De Nissan GT-R50 is ontwikkeld en gebouwd door Italdesign. Voor het ontwerp van de auto zijn de Europese en Noord-Amerikaanse designafdelingen van Nissan verantwoordelijk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Autovisie Fotoreportage | Sardinië met Aston Martin DBX707
-
Volkswagen ID. Buzz als bizarre camper van tuners
-
Hyperexclusieve Porsche 935 op zoek naar een nieuwe eigenaar
-
Hennessey Venom F5 komt als roadster met bizar veel vermogen
-
Elektrische camper duur? Deze 4 EV’s zijn geschikt voor een daktent
-
Rokers, gooi geen brandende sigaretten uit je auto
-
De Rodin Fzero is een abnormale hypercar voor het circuit
-
Waarom de allerbeste Toyota geen Toyota mocht heten | Sjoerds Weetjes 307
-
Zeldzame Nissan Skyline 2000 GT-R ‘Hakosuka’ te koop
-
Brabus maakt de EQS nóg aerodynamischer
-
MG 7 is vooralsnog niet voor Europa
-
Is dit de nieuwe recordhouder van Bugatti?