Nissan GT-R50 By Italdesign Limited Edition: dit is de productieversie
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fnissan-gt-r50-by-italdesign-production-rendering-green-fr34.jpg)
Tot nu toe hebben we alleen nog maar conceptmodellen van de Nissan GT-R50 By Italdesign Limited Edition. Hoog tijd dus voor een productiemodel. Laten we die hier nu net hebben.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fnissan-gt-r50-by-italdesign-production-rendering-green-rr-top.jpg)
In 2018 vierden de Nissan GT-R en Italdesign beide hun 50-jarig bestaan. Een samenwerking tussen de twee was dus logisch, met als resultaat de Nissan GT-R50 By Italdesign Limited Edition. Een conceptmodel die uiteindelijk in productie moest gaan. De Japanse autofabrikant en de Italiaanse designers besloten dat ze er vijftig gingen maken en dat ze 990.000 euro per stuk gingen kosten.
Kleine aanpassingen
Sinds de introductie vorig jaar hebben we wat nieuwe versies van het conceptmodel voorbij zien komen. Daar komt nu een eind aan want beide partijen zijn het eens over de uiteindelijke vormen. Het productieklare model van de Nissan GT-R50 is namelijk getoond. En deze lijkt nogal veel op het concept, met als enige grote uitzondering de zijspiegels. Dat waren op de conceptversie nog camera’s. Er kunnen nog kleine aanpassingen aan de auto gedaan worden om in elk land te voldoen aan de daar geldende wetgeving.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fnissan-gt-r50-by-italdesign-production-rendering-mint-fr34.jpg)
De verkopers van beide partijen hebben op dit moment nog enkele GT-R50’s in de aanbieding. De gelimiteerde Nissan is ongeveer vijf keer zo duur als een GT-R Nismo, en is onderhuids vrijwel hetzelfde als die auto. Hij heeft ook de bekende 3,8 liter V6 die in dit geval wel gekieteld is naar 720 pk en 780 Nm.
2021
Kopers kunnen de Nissan GT-R50 By Italdesign wel volledig naar eigen inzicht aankleden. Ze mogen kleuren, stoffen en andere details naar wens aanpassen. De verwachting is dat de eerste exemplaren dit jaar nog bij klanten voor de deur staan. Eind 2021 moeten alle GT-R50’s verkocht en afgeleverd zijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Comeback: Dit is de nieuwe Fiat Grande Panda 4×4
-
Horrorbeelden: remmen AMG GT begeven het op hoge snelheid
-
Deze speciale flitsers delen vanaf nu enkel boetes van 430 euro uit
-
Met enkel elektrische auto’s kom je er niet, aldus BMW
-
Nieuwe Nissan-CEO: ‘Ik heb met vier of vijf crises tegelijk te maken’
-
Er komen maandelijks 1.600 laadpalen bij! En dat is te weinig…
-
Toch niet zo’n goed idee? Jaguar dumpt reclamebureau
-
Vrouw sleept auto achterstevoren terwijl haar vriend erin zit
-
EV Supertest 2025: de verrassende einduitslag
-
Stoppen met camper verboden? Nederlanders, let op in dit Europese land
-
Peugeot 508 verdwijnt voorgoed: ‘Wij willen geen premiummerk zijn’
-
Vet! Deze Renault 4 Savane 4×4 wil je hebben