BMW en Alcantara komen met speciale BMW i8 LimeLight
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-4.jpg)
BMW werkte al samen met Alcantara voor de ontwikkeling van de i8. Nu vieren de twee dat Alcantara al 10 jaar CO2-neutraal is met een speciale LimeLight-editie van de milieuvriendelijke BMW i8.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-12.jpg)
Voor de BMW i8 valt binnenkort het doek en een opvolger is er nog niet. Maar betekent niet dat BMW de sportauto aan zijn lot overlaat. De hybride BMW wordt nu zelfs nog ingezet om een feestje te vieren. BMW-partner Alcantara is namelijk 10 jaar CO2-neutraal en dat kan natuurlijk niet gevierd worden met een benzineslurpende V12. De BMW i8 Roadster bleek daarom de perfecte kandidaat te zijn om behangen te worden met het speciale stofje.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-3.jpg)
BMW i8 Roadster LimeLight
Het resultaat van de samenwerking is deze BMW i8 Roadster LimeLight. Een auto die in limoengroen en zwart is uitgevoerd. En daarbij valt gelijk de eerste gemiste kans al op: de carrosserie van de auto is niet met Alcantara bedekt. In plaats daarvan is ervoor gekozen om alleen het interieur vrijwel helemaal te voorzien van de speciale stof. Deze is afgewerkt met gele piping, en stiksels. De gele panelen in de deuren zijn voorzien van het BMW-logo dat er met een laser uit is gesneden. Daarnaast vinden we natuurlijk ook het nodig koolstofvezel in het interieur en wordt op meerdere plekken duidelijk gemaakt dat het hier gaat om een speciale LimeLight Edition van de BMW i8 Roadster.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw-i8-roadster-limelight-edition-17.jpg)
15 seconden
De aanpassingen aan de Duitse sportwagen beperken zich tot het optische. Motorisch is er niets aangepast en moet de auto het doen met zijn hybride aandrijflijn met 374 pk. Daarmee kan de i8 Roadster binnen 4,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h optrekken en uiteindelijk een topsnelheid van 250 km/h halen. Dat alles haalt hij met een 1,5 driepittertje en een elektromotor die zijn stroom haalt uit de 11,5 kWh-batterij. En nu we toch bezig zijn met de cijfers: het dak heeft 15 seconden nodig om open en dicht te gaan. Dit kan gedaan worden tot een snelheid van 50 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zoveel elektrische rijders haken af als fiscale voordelen wegvallen
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Occasionmarkt niet Tesla-moe: aantal verkopen stijgt ruim 75%
-
Leasemaatschappij verlaagt boete contractbreuk voor Tesla-rijders met spijt
-
Nederlandse Bugatti-occasion is oud-huurauto met flinke km-stand
-
Deze nieuwe Smart-EV de strijd aan met de Tesla Model Y
-
Mansory verbouwt Rolls-Royce… Maar wie wil dit in hemelsnaam?
-
BMW M5-kopers zijn stiekem allemaal brave huisvaders (of moeders)
-
Model Y-concurrent drijft spot met Tesla in Nederlandse reclame
-
Opel Corsa ineens fors goedkoper: dit is de oorzaak
-
Wordt W1 leukste McLaren ooit? Dit moet hem veel beter maken
-
Autoverzekering veel duurder: dit gebeurt er de komende jaren