Nieuwe Mercedes-AMG A 35 is ‘A 45 light’
Op een Mercedes-menukaart zou er achter de Mercedes-AMG A 35 één pepertje staan om aan te geven dat hij heet is. De toekomstige A 45 krijgt er twee, want die staat een stuk hoger op de Scoville-pittigheidsschaal.
Om beide modellen even in perspectief te plaatsen. De aankomende A 45 – die nog niet is onthuld – gaat de strijd aan met de Audi RS 3 en BMW M2. Deze A 35 komt uit in een iets lagere klasse, waarin ook de Audi S3, Renault Mégane R.S. Trophy en Volkswagen Golf R actief zijn. Hij doet dat met een 306 pk en 400 Nm sterke 2,0 liter viercilinder turbomotor. Die staat garant voor een 0-100 km/h-tijd van 4,7 seconden en een top van 250 km/h.
Slippery-modus
Standaard is de A 35 uitgerust met een zeventraps automaat met dubbele koppeling en vierwielaandrijving. Uiteraard heeft Mercedes-AMG allerlei veranderingen doorgevoerd aan het onderstel, de remmen en de stijfheid van de carrosserie. Via de AMG Drive Select-knop is de A 35 in vijf verschillende rijmodi te zetten: Comfort, Sport, Sport+, Individual en Slippery.
Spetterend geel
De foto’s spreken voor zich, dus hoeven we niet veel woorden ‘vuil’ te maken aan het uiterlijk. Er zijn opvallende ‘canards’ links en rechts van de voorbumper, een wat ‘after market’ ogende dakspoiler, twee hele dikke uitlaatpijpen met daar tussenin een diffuser en grote veelspaakswielen. Optioneel kan worden gekozen voor de spetterend gele kleur op de foto’s. De A 35 komt in januari op de markt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is waarom Audi ineens 74 procent (!) minder winst maakt
-
De #5 is de allergrootste Smart ooit
-
Duik in de prijslijst: Dacia Spring interessanter dan ooit?
-
Elon Musk: ‘Koop verborgen range Tesla Model Y voor 1.850 euro’
-
Rijtest Mini Cooper SE: meer vermogen en moderner dan ooit
-
Waarom we de Rolls-Royce Cullinan niet ‘gefacelift’ mogen noemen
-
Wat de W12 van deze Bentley Batur gemeen heeft met Phil Collins
-
Pas op: deze populaire benzine uit Frankrijk beschadigt jouw auto
-
De productiepartner van Fisker gelooft er niet meer in
-
Na ontslagen op ontslagen volgen bij Tesla… nóg meer ontslagen
-
Slachtofferhulp boos op vaste klanten CJIB: ‘Gek dat we dit toelaten’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto