Volkswagen I.D. Buzz Cargo is toekomstige elektro-Transporter
We dagen Volkswagen uit om deze I.D. Buzz Cargo ongewijzigd in productie te nemen. Niks geen afgezwakt design straks! Niks geen afgeleukt uiterlijk! Gewoon zoals de elektrische bestelbus nu is.
We hebben er enigszins een hard hoofd in, want kijk wat er gebeurde met de Mercedes-Benz EQC en Audi e-Tron! Spannende studiemodellen die uiteindelijk in een relatief saaie verpakking op de markt komen. Maar goed, misschien verrast Volkswagen ons…
Transporter T1
Zoals wel duidelijk wordt uit de foto’s is de I.D. Buzz Cargo gebaseerd op de I.D. Buzz Concept uit 2017, die weer geïnspireerd is op de Volkswagen Transporter T1. De I.D. Buzz – de personenuitvoering dus – gaat pas in 2022 in productie.
Zonnecellen
De I.D. Buzz Cargo heeft, volgens Volkswagen, een WLTP-actieradius van 330 tot 550 kilometer, afhankelijk van de gekozen uitvoering. Op het dak van de elektrische bestelbus bevinden zich zonnecellen, die de actieradius vergroten met zo’n 15 kilometer per dag.
Volledig autonoom
En natuurlijk beschikt de I.D. Buzz Cargo over een volledig zelfrijdende rijmodus (het is immers een studiemodel). Zijn I.D. Pilot-systeem zou Level 4-autonoom zijn. Als het wordt ingeschakeld, verdwijnt het stuurwiel in het dashboard en kan de bestuurder zijn stoel omdraaien.
Augmented reality
De I.D. Buzz Cargo heeft overigens geen traditioneel dashboard. Alle informatie die de persoon achter het stuur nodig heeft, wordt via augmented reality in zijn of haar blikveld geprojecteerd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Eerste elektrische GT van Jaguar kan je dit jaar nog zien
-
Prinsjesdag 2024 – Hoe het kabinet elektrische rijders op kosten jaagt
-
Oei, stoer accelereren met Lamborghini Revuelto gaat flink fout
-
Zo bizar veel kost inschrijving voor beroemde Gumball 3000 Rally
-
Duik in de prijslijst: Alpine A290 – dit kost de elektrische hot hatch
-
Dit is waarom de Nederlandse brandweer meer water moet inslaan
-
Voor 2238 euro extra maakt Volvo jouw EX30 superruim!
-
Koopje! Deze elektrische occasion rijd je al voor 7.500 euro
-
Exclusief: Lotus Theory 1 als 1.000 pk sterke Esprit-opvolger?
-
Waarom je de Audi e-tron GT misschien liever wil dan een Taycan
-
Koop dan! Want op deze Lightyear Zero krijg je 88 procent korting
-
‘Strenge Europese uitstootregels gaan miljoenen banen kosten’