Nieuwe Honda CR-V gaat er toch echt komen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F126968_Honda-to-unveil-the-all-new-CR-V-at-the-Geneva-Motor-Show--e1519822559580.jpg)
Honda heeft een extreme lange aanlooptijd voor de marktlancering in Europa nodig. Nadat de fabrikant al in oktober 2016 het doek van de SUV trok, kondigde het merk aan de Europese levering een jaar later te starten. Maar het wordt niet één, maar liefst twee jaar later!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F126971_Honda-to-unveil-the-all-new-CR-V-at-the-Geneva-Motor-Show--e1519822612222.jpg)
In de Verenigde Staten en Azië is Honda’s populaire SUV al geruime tijd leverbaar. Het is alleen de Europese markt waarvoor de marktintroductie is uitgesteld. Een reden is niet bekend. Mogelijk heeft een en ander met de nieuwe regels rond de verbruikscijfers en normering WLTP te maken. Hoe het ook zij, Honda heeft er alle vertrouwen in dat komende herfst de eerste exemplaren in de Europese showrooms verschijnen.
Twee elektromotoren
Volgende week, op de autoshow in Genève toont Honda voor de eerste maal de Europese specificatie van de SUV. Hij debuteert met een 1,5 liter viercilinder benzinemotor, voorzien van een turbo. Daarna, enkele maanden later als Honda ditmaal wel woord houdt, zal de hybrideversie verschijnen. Honda koppelt een 2.0-viercilinder aan twee elektromotoren. Beide motorversies zetten hun trekkracht via de voorste wielen op de weg. Optioneel biedt Honda vierwielaandrijving.
Twee display’s
Over de uitrustingsniveaus spreekt Honda nog niet. Wel geeft de fabrikant aan dat de CR-V er met twee stoelconfiguraties komt, een vijf- en een zevenzitter. Dat is mogelijk nu de fabrikant de interieurafmetingen laten toenemen vergroot. Ook de wielbasis is gegroeid. De inzittenden kijken uit over een dashboard met twee zeven inch grote displays. Honda claimt dat ook het volume van de bagageruimte meer is dan voorheen.
LEES OOK: Nieuwe Honda CR-V eindelijk aan de turbo
Verdwijntruc
Toegang tot de laadbak krijg je door een grote achterklep. De vijfde deur laat zich desgewenst handsfree openen. Anders volstaat een druk op de knop om de klep vol-elektrisch in beweging te zetten. Om de bagageruimte te vergroten monteert Honda een tweede zitrij die zich in de verhouding 60:40 laat wegklappen. Middels een eenvoudige handeling ‘verdwijnt’ de tweede zitrij.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F126968_Honda-to-unveil-the-all-new-CR-V-at-the-Geneva-Motor-Show--e1519822559580.jpg)
Genève
De nieuwe Honda CR-V debuteert op de Autosalon van Genève (8-18 maart). De prijzen van de SUV worden spoedig bekend gemaakt.
Levenscyclus
Wanneer de CR-V op de Europese markt komt, is het model feitelijk al twee jaar oud. Opvallend, aangezien de vorige editie bij de lancering van de nieuwe CR-V slechts vier jaar oud was. Mocht de nieuwe editie een evenlange levenscyclus als zijn voorganger kennen, dan is de CR-V bij de verkoopstart in Europa al halverwege zijn carrière.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘Audi en VW zullen brandstofmodellen in leven houden met facelifts’
-
Dit voorstel van Honda maakte Nissan kwaad bij fusiegesprek
-
Volvo XC60 oogt anders en is plots duizenden euro’s goedkoper
-
EV-rijders betalen plots fors meer aan de publieke laadpaal
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd