Nieuwe GMC Sierra heeft koolstofvezel laadbak
Een grote mond, iets te glimmende tanden en een gewicht waar je u tegen zegt… Yep, deze nieuwe GMC Sierra is nog steeds stereotypisch Amerikaans. Hij is afgeleid van de Chevrolet Silverado en heeft een kleine primeur.
De Sierra is namelijk te bestellen met een laadbak van koolstofvezel. En dat scheelt gewoon even 29 kilogram. Sowieso is de GMC lichter geworden dan zijn voorganger. Hij is deels opgetrokken uit aluminium en weegt daardoor ongeveer 200 kilogram minder. Niet dat de GMC daarmee een lichtgewicht wordt, want ga er maar vanuit dat hij nog steeds dik boven de 2000 kilogram zit (GMC en Chevrolet doen erg geheimzinnig over hoe veel de Sierra en Silverado nou eigenlijk wegen).
Dorstige achtcilinders
Een andere noviteit is de toevoeging van een plug-in hybride aandrijflijn… Nee, grapje. De GMC Sierra is als vanouds leverbaar met een stel dorstige achtcilinders: een 5,2 liter unit en een 6,2 liter machine. Allebei hebben ze cilinderuitschakeling, maar wat dat doet met het verbruik, houdt GMC voor zich. Dieselen kan ook in de Sierra. Hij is te bestellen met een 3,0 liter zescilinder turbodiesel. Een tientraps automaat is standaard op alle motorvarianten van de Sierra.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard