Nieuwe BMW M5 Competition plust 25 pk
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_m5_competition_66_03490320074a04fa.jpg)
Iets meer dan de 600 pk van de Aston Martin V12 Vantage V600 heeft de BMW M5 Competition. Die haalt – zoals bekend – 625 pk uit zijn 4,4 liter twinturbo V8. En dat is 25 pk meer dan de standaard BMW M5. Het koppel van 750 Nm is gelijk gebleven.
Dat resulteert in een sprinttijd naar 100 km/h die 0,1 seconde sneller is (3,3 tegenover 3,4 seconden) en een topsnelheid die desgewenst op 305 km/h kan worden gelegd als het optionele M Driver’s Package wordt aangevinkt.
Sportuitlaat
Andere M5 Competition-specifieke zaken zijn een sportuitlaat (de standaard M5 klinkt niet zo lekker vinden we), een met 7 millimeter verlaagd onderstel en scherper afgestelde veren, dempers en stabilisatorstangen.
20 inch lichtmetaal
Kun je een M5 Competition onderscheiden van een ‘gewone’ M5? Jazeker. Daarvoor moet je naar de 20 inch lichtmetalen wielen kijken en de in zwart afgewerkte grille, achterspoiler en spiegels. In het interieur zie je uiteraard op meerdere plaatsen de aanduiding Competition staan.
Bijna tien mille
Dan weet je te allen tijde waar je 9151 euro aan hebt uitgegeven. Want dat is de meerprijs van het Competition-pakket voor de BMW M5, bovenop de 161.498 euro die de Duitse powersedan normaal gesproken kost.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Elektrische rijders massaal misleid: 50% van laadfacturen klopt niet
-
Citroën C3- en DS 3-bezitters mogen niet meer in hun auto rijden! Wat nu?
-
Op dit Europese eiland geldt geen maximumsnelheid
-
Nieuwe Tesla Model Y-concurrent komt toch naar Nederland! Dit kost-ie
-
Auto-CEO’s: ‘Europa nog nooit zo weinig concurrerend geweest’