MG 7 is vooralsnog niet voor Europa
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2FMG-7-front-autovisie.jpg)
MG tovert even een fraaie vijfdeurs fastback uit de hoge hoed en verrast ons niet alleen met een aansprekend ontwerp, ook met een heel specifieke achterzijde. Want waar MG in Europa de focus heeft op aandrijflijnen met een stekkeraansluiting, daar heeft deze MG 7 gedoopte gezinswagen vier vuistdikke uitlaateindstukken.
En dat verkleint de kans dat de MG 7 naar Europa komt. Tenminste, in deze uitvoeringen. Nu zijn die uitlaateindstukken gekoppeld aan een verbrandingsmotor en dan zou het nog kunnen zijn dat dat blok geëlektrificeerd is, zodat hij op de nominatielijst voor een Europese carrière staat.
MG 7 zonder elektro-ondersteuning
Welnu, nee. Het uitlaatsysteem van de MG 7 is verbonden aan een viercilindermotor zonder elektro-ondersteuning. Een tweede klep, waarachter dan de stekkeraansluiting schuil gaat, ontbreekt.
De vierpitter van de MG 7 meet afhankelijk van de uitvoering 1,5 of 2,0 liter. Het zijn van die oude vertrouwde, traditionele benzinemotoren. De 1,5 liter-versie levert 188 pk. De twee-punt-nul perst er nog meer vermogen uit. Dat blok reikt tot 261 pk. Een overdaad aan vermogen voor de grote middenklasser, maar hij weegt 1610 kg. Op basis van de bijgevoegde foto’s is de grootte van de auto lastig in te schatten. De lengte van de MG 7 ligt op 4,88 meter. In de breedte komt de rolmaat tot liefst 1,89 meter. En het hoogste punt ligt 1,45 meter van de grond. Binnen deze afmetingen biedt de grote middenklasser – formaat Peugeot 508 en Opel Insignia – plaats aan vijf personen.
Formaat Peugeot 508 en Opel Insignia
De MG 7 kent dus een formaat dat in Europa steeds minder populair wordt, als een sedan moeten we daar aan toevoegen. Of de MG 7 komt, is nog de vraag. MG houdt uiteraard de marktontwikkelingen in de Oude Wereld in de gaten en ziet uiteraard ook wat andere fabrikanten aan het doen zijn. Veel merken werken reeds aan carrosserieconcepten die het alternatief voor de SUV vormen.
Een deel van de SUV-kopers is reeds uitgekeken op de hoge koets, terwijl de lompe vorm de efficiëntie van de aandrijflijn in de weg staat. De carrosserielijn van de MG 7 nadert perfectie voor een gunstige aerodynamische waarde en dus laag brandstofverbruik. Nu zijn er berichten dat MG de 7 komend jaar met plug-in hybride-aandrijflijnen introduceert. Dan zou de 7 alsnog deze kant op kunnen komen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Jouw kind is de coolste van de buurt met dit elektrische MG’tje
-
Nieuwe MG HS PHEV komt precies op het juiste moment
-
Prijs MG Cyberster – Je bent eigenlijk gek als je een BMW Z4 koopt
-
‘Audi en VW zullen brandstofmodellen in leven houden met facelifts’
-
Dit voorstel van Honda maakte Nissan kwaad bij fusiegesprek
-
Volvo XC60 oogt anders en is plots duizenden euro’s goedkoper
-
EV-rijders betalen plots fors meer aan de publieke laadpaal
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!