Mercedes E-Klasse All-Terrain 4X4-2 is pas echt All-Terrain
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-078-1.jpg)
Geintje van Mercedes-technicus Jürgen Eberle. De Duitser wilde weten of de wielophanging van de G 500 4×4² onder een Mercedes-Benz E-Klasse past. En dus creëerden hij en zijn collega’s deze E-Klasse All-Terrain 4×4².
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-024-1.jpg)
De machine heeft een grondspeling van 42 centimeter en dat is meer dan het dubbele van de standaard E-Klasse All-Terrain. De 4×4² kan door 50 centimeter diep water waden. Ter vergelijking: de G 500 4×4² haalt slechts 10 centimeter meer. De wielen komen van de R-Klasse. Ze huizen in wielkasten die aan beide zijden ongeveer tien centimeter verder naar buiten steken.
Experiment
Onder de motorkap vinden we de 333 pk sterke 3,0 twinturbo V6 van de E400, die is gekoppeld aan een negentrapsautomaat. De Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain 4×4² is een experiment van een nieuwsgierige technicus, meer niet. Echter, als er nou maar genoeg mensen met flappen gaan zwaaien, wil Mercedes-Benz er misschien best een paar maken. Je weet het nooit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-072-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-047-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-005-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-008-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-039-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-009-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-040-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-072-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-047-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-005-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-008-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-039-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-009-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-040-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot
-
Koop deze Cybertruck-grafkist! Optioneel met Full Self-Burying
-
Volvo EX30 duizenden euro’s goedkoper en nieuwe ‘offroadversie’
-
Efficiëntie van elektromotor is al 97 procent, maar Audi wil meer
-
‘Notoire alcomobilisten moeten alcoholslot in de auto krijgen’
-
Goed nieuws! Benzine-BMW M3 blijft ‘zo lang mogelijk’ bestaan
-
Jouw kind is de coolste van de buurt met dit elektrische MG’tje
-
Deze Chinese EV is ‘n ster in fileparkeren! Alleen vernielt-ie z’n banden ermee
-
Je mag ook niks! Ferrari wil geen ‘opzichtige’ kleurencombinaties meer
-
Voor deze strakke, zakelijke SUV-occasion betaal je 20.000 euro