Mercedes E-Klasse All-Terrain 4X4-2 is pas echt All-Terrain
![17c534-078-1](https://img.autovisie.nl/images/hTKLtapIuMUWsrVv0QgQ-VZfLEY=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-078-1.jpg)
Geintje van Mercedes-technicus Jürgen Eberle. De Duitser wilde weten of de wielophanging van de G 500 4×4² onder een Mercedes-Benz E-Klasse past. En dus creëerden hij en zijn collega’s deze E-Klasse All-Terrain 4×4².
![17c534-024-1](https://img.autovisie.nl/images/p0leQhWyHuVjRmLETMyu2wCyxM0=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-024-1.jpg)
De machine heeft een grondspeling van 42 centimeter en dat is meer dan het dubbele van de standaard E-Klasse All-Terrain. De 4×4² kan door 50 centimeter diep water waden. Ter vergelijking: de G 500 4×4² haalt slechts 10 centimeter meer. De wielen komen van de R-Klasse. Ze huizen in wielkasten die aan beide zijden ongeveer tien centimeter verder naar buiten steken.
Experiment
Onder de motorkap vinden we de 333 pk sterke 3,0 twinturbo V6 van de E400, die is gekoppeld aan een negentrapsautomaat. De Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain 4×4² is een experiment van een nieuwsgierige technicus, meer niet. Echter, als er nou maar genoeg mensen met flappen gaan zwaaien, wil Mercedes-Benz er misschien best een paar maken. Je weet het nooit.
![17c534-072-1](https://img.autovisie.nl/images/fQZwxHTkbyjyGdC1xrAJOi4gLyc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-072-1.jpg)
![17c534-047-1](https://img.autovisie.nl/images/XOs20ExtxOixDSGQgUQrMhMd5gg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-047-1.jpg)
![17c534-005-1](https://img.autovisie.nl/images/t_TdxajlqO3KGFK8OZHfeAqCwls=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-005-1.jpg)
![17c534-008-1](https://img.autovisie.nl/images/qYZ1UZJQhnsotw1Kw9OeMu9Xrnk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-008-1.jpg)
![17c534-039-1](https://img.autovisie.nl/images/113p2nVgR8LOamUOJbEy03WAYmU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-039-1.jpg)
![17c534-009-1](https://img.autovisie.nl/images/TIEHoKGg_Dt6rUpuwSHwicR8a7w=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-009-1.jpg)
![17c534-040-1](https://img.autovisie.nl/images/Jvq1ddE-rgnNuhTRPR2uZvOVoSg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-040-1.jpg)
![17c534-072-1](https://img.autovisie.nl/images/fQZwxHTkbyjyGdC1xrAJOi4gLyc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-072-1.jpg)
![17c534-047-1](https://img.autovisie.nl/images/XOs20ExtxOixDSGQgUQrMhMd5gg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-047-1.jpg)
![17c534-005-1](https://img.autovisie.nl/images/t_TdxajlqO3KGFK8OZHfeAqCwls=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-005-1.jpg)
![17c534-008-1](https://img.autovisie.nl/images/qYZ1UZJQhnsotw1Kw9OeMu9Xrnk=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-008-1.jpg)
![17c534-039-1](https://img.autovisie.nl/images/113p2nVgR8LOamUOJbEy03WAYmU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-039-1.jpg)
![17c534-009-1](https://img.autovisie.nl/images/TIEHoKGg_Dt6rUpuwSHwicR8a7w=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-009-1.jpg)
![17c534-040-1](https://img.autovisie.nl/images/Jvq1ddE-rgnNuhTRPR2uZvOVoSg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F17c534-040-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?