Mercedes-Benz gaat blijkbaar schuiven met de productielocaties voor de verschillende modellen. De fabrikant haalt de bouw van de GLC naar zijn hoofdvestiging Sindelfingen, nabij Stuttgart.

GLC 63GLC 63


De bouw van de SUV heeft nu in Europa op twee plekken plaats. De grote bulk komt uit de eigen fabriek in het Duitse Bremen. Daarnaast besteedt het concern de productie van de GLC uit aan het Finse Valmet, dat de SUV al twee jaar in opdracht van Mercedes-Benz maakt. In China wordt het model voor de lokale markt gemaakt.

Mercedes-EQ

De komst van de GLC naar Sindelfingen heeft pas in 2022 plaats, wat gelijk valt met de introductie van de volgende generatie GLC. Volgens de autobouwer is de stap genomen om het productienetwerk efficiënter en flexibeler te maken.  Of er door de komst van de GLC ook een productiemodel verdwijnt, is niet bekend. In de fabriek maakt Mercedes-Benz nu de CLS, E-Klasse limousine, E-Klasse Combi, GLA, S-Klasse sedan, S-Klasse Coupé, S-Klasse Cabriolet, GT en GT 4-door Coupé. In de toekomst zullen er uit de fabriekspoort ook elektrische modellen onder het EQ-label rollen.

Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+


Sinds 2008

De stamboom van de GLC vindt zijn oorsprong in 2008, toen Mercedes-Benz op basis van de C-Klasse een SUV onder de naam GLK introduceerde. Sinds de tweede generatie gebruikt Mercedes de aanduiding GLC. Van de productlijn zijn in elf jaar tijd meer dan 1,5 miljoen exemplaren verkocht. Voor de GLC zijn de Chinese, Amerikaanse en Duitse markt de belangrijkste afzetgebieden.

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!