Mercedes-Benz onthult E-Klasse Estate
Ondanks de wereldwijde toenemende vraag naar SUV’s houdt Mercedes-Benz ook vast aan de grote stationwagen. In Stuttgart heeft Mercedes-Benz het doek getrokken van de nieuwste: de E-Klasse Estate.
E-Klasse Estate
Mercedes-Benz zet met de nieuwe E-Klasse Estate in op nog meer luxe, maar verliest daarbij het belangrijkste verkoopargument – ruimte – niet uit het oog. Standaard biedt hij 670 liter bagageruimte, maar leg de achterbank neer en er ontstaat 1.820 liter aan laadruimte. Daarmee is hij minder ruim dan zijn voorganger, die 1.950 liter bagageruimte had, maar behoort hij nog altijd tot de ruimste auto’s in zijn segment en is hij bijvoorbeeld bijna 200 liter ruimer dan een Audi A6 Avant of een BMW 5 Serie Touring. De achterbank is bovendien voortaan in drie delen neerklapbaar.
Motoren
De E-Klasse Estate gaat zijn motorengamma delen met de E-Klasse Limousine. Dat betekent dat er motoren beschikbaar komen met vermogens van 184 pk voor de E 200 tot en met 333 pk voor de E 400. Ook de nieuwe 194 pk sterke 2,0 liter dieselmotor wordt leverbaar in de Estate als E 220 d. Bij de presentatie werd ook meteen bekendgemaakt dat hij als Mercedes-AMG E 43 met 401 pk en 520 Nm komt. Later zullen nog de E 63 en E 63 S volgen, alsmede ook de instapdiesel, de E 200 d met 150 pk.
Techniek
De E-Klasse Estate krijgt dezelfde technieken aan boord als de Limousine. Zo moet hij gedeeltelijk autonoom kunnen rijden en bijvoorbeeld andere verkeersdeelnemers kunnen volgen tot en met snelheden van 210 km/u. Ook is hij op afstand in- en uit te parkeren. Hij wordt optioneel leverbaar met Airmatic luchtvering, maar heeft standaard luchtvering voor de achteras, zodat hij ook met volle bepakking niet gaat hangen.
Zo divers is de bagageruimte voortaan:
En dit is hem in het blauw:
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard