Mercedes-Benz onthult E-Klasse Estate
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2FMercedes-Benz-E-Klasse-Estate-8-Autovisie.nl_.jpg)
Ondanks de wereldwijde toenemende vraag naar SUV’s houdt Mercedes-Benz ook vast aan de grote stationwagen. In Stuttgart heeft Mercedes-Benz het doek getrokken van de nieuwste: de E-Klasse Estate.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2FMercedes-Benz-E-Klasse-Estate-8-Autovisie.nl_.jpg)
E-Klasse Estate
Mercedes-Benz zet met de nieuwe E-Klasse Estate in op nog meer luxe, maar verliest daarbij het belangrijkste verkoopargument – ruimte – niet uit het oog. Standaard biedt hij 670 liter bagageruimte, maar leg de achterbank neer en er ontstaat 1.820 liter aan laadruimte. Daarmee is hij minder ruim dan zijn voorganger, die 1.950 liter bagageruimte had, maar behoort hij nog altijd tot de ruimste auto’s in zijn segment en is hij bijvoorbeeld bijna 200 liter ruimer dan een Audi A6 Avant of een BMW 5 Serie Touring. De achterbank is bovendien voortaan in drie delen neerklapbaar.
Motoren
De E-Klasse Estate gaat zijn motorengamma delen met de E-Klasse Limousine. Dat betekent dat er motoren beschikbaar komen met vermogens van 184 pk voor de E 200 tot en met 333 pk voor de E 400. Ook de nieuwe 194 pk sterke 2,0 liter dieselmotor wordt leverbaar in de Estate als E 220 d. Bij de presentatie werd ook meteen bekendgemaakt dat hij als Mercedes-AMG E 43 met 401 pk en 520 Nm komt. Later zullen nog de E 63 en E 63 S volgen, alsmede ook de instapdiesel, de E 200 d met 150 pk.
Techniek
De E-Klasse Estate krijgt dezelfde technieken aan boord als de Limousine. Zo moet hij gedeeltelijk autonoom kunnen rijden en bijvoorbeeld andere verkeersdeelnemers kunnen volgen tot en met snelheden van 210 km/u. Ook is hij op afstand in- en uit te parkeren. Hij wordt optioneel leverbaar met Airmatic luchtvering, maar heeft standaard luchtvering voor de achteras, zodat hij ook met volle bepakking niet gaat hangen.
Zo divers is de bagageruimte voortaan:
En dit is hem in het blauw:
Lees ook:
Ook interessant
-
Mercedes vindt het stuurwiel opnieuw uit, zodat jij een filmpje kan kijken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de DS N°8 in Nederland
-
Deze BMW Neue Klasse is een soort oversized nachtlampje
-
Nieuwe Lexus ES en Toyota bZ7: eentje komt sowieso naar Europa
-
Nieuwe N7 kan eerste Chinese Nissan in Europa worden
-
Firefly moet jou uit de Volvo houden, maar vergeet iets belangrijks
-
Waarom je een VR-bril op moet om nieuwe Porsche te configureren
-
Zeekr-topman: ‘Europeanen omarmen nu juist Chinese elektrische auto’s’
-
Goedkope Tesla laat toch weer langer op zich wachten
-
BMW Z4 vs. MG Cyberster: wat is de leukste cabrio?
-
Met deze Koreaanse EV heb je het vaakst pech, dit is waarom
-
Dit is hoe krankzinnig veel de Renault 5 Turbo 3E kost