Mercedes-Benz C-Klasse coupé en cabrio ook in het nieuw
De Mercedes-Benz C-Klasse sedan en Estate hebben een nagenoeg onzichtbare facelift gekregen, dus is het alleen maar logisch dat de coupé en cabriolet volgen. Het grootste nieuws bevindt zich dan ook onder de carrosserie.
Eerst toch even over de uiterlijke aanpassingen. Die hebben te maken met de koplampen, de achterlichten, de grille en het bumperwerk, maar je moet het oude model ernaast zien om te kunnen ontdekken wat er is veranderd. Led-koplampen zijn nu standaard en uiteraard zijn er nieuwe wielen en carrosseriekleuren beschikbaar. In het interieur krijgen alle gefacelifte C’s grotere digitale schermen mee.
EQ Boost
In het vooronder is nu plaats voor een aantal nieuwe viercilinders. De eerste ligt in de C 200 en is een 1,5 liter turboblok dat is voorzien van EQ Boost, oftewel elektrische ondersteuning. De motor levert 184 pk en 280 Nm. Verder is er een C 220d. Die variant wordt nu aangedreven door een 2,0 liter turbodiesel (was 2,2 liter) met 194 pk en 400 Nm.
AMG C 43
De enige andere motorisering voor de C-Klasse coupé en cabriolet is voorlopig de Mercedes-AMG C 43. Deze produceert nu 390 pk (was 367 pk) bij een gelijkblijvend koppel van 520 Nm. De gefacelifte C-Klasse coupé en cabriolet komen in juli op de markt, waarna er nog meer motorvarianten komen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8
-
Hier staat min of meer de nieuwe, elektrische Volkswagen Golf
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken