Mercedes-AMG GLA 35 maakt familie instap-AMG’s compleet
![MERCEDES AMG GLA 35](https://img.autovisie.nl/images/_jmOMxWb2Fp5jznQMMHY-qjhvgk=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F19c0991_002-e1576071488706.jpg)
Mercedes is voornemens om een AMG bereikbaarder dan ooit te maken. De AMG 35-familie moet hiervoor zorgen. Het laatste model die deze transformatie ondergaat is de GLA, die nu als Mercedes-AMG GLA 35 komt. Tegelijkertijd ondergaat de reguliere GLA ook complete make-over.
![MERCEDES AMG GLA 35](https://img.autovisie.nl/images/2HNtAsLc1Y7-S5a3CQw0Hb-YiGE=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F19c0991_002-e1576071488706.jpg)
De kleinere modellen van Mercedes hebben vanaf nu allemaal een AMG-variant. Met de nieuwe Mercedes-AMG GLA 35 maakt de fabrikant de familie van instap-AMG’s helemaal compleet. Tegelijkertijd toont Mercedes ook de nieuwe GLA 200. Deze is 10 cm in de hoogte gegroeid, maar 1,5 centimeter in lengte gekrompen. En dat terwijl de ruimte in het interieur is toegenomen door de met 3 centimeter toegenomen wielbasis.
306 pk sterke tweeliter vierpitter
Voor beide modellen zien we geen verrassende veranderingen. Qua motorisering krijgt de AMG GLA 35 precies dezelfde 306 pk sterke tweeliter vierpitter mee als de andere AMG 35’s. Ook wordt deze wederom gekoppeld aan de achttraps speedshift automaat van het merk. Daarmee kan hij een elektronisch gelimiteerde topsnelheid van 250 km/h halen. Een sprint van stilstand naar 100 km/h gaat binnen 5,1 seconden.
Op het exterieur vinden we nodige AMG-onderdelen zoals de speciale panamera grille, sportievere bumperset, twee AMG-uitlaatpijpen aan de achterkant en grotere velgen terug. Ook is AMG bezig geweest met de ophanging van de GLA waardoor deze beter met de 300+ paarden overweg kan. Daarnaast is de demping in verschillende standen af te regelen.
![MERCEDES AMG GLA 35](https://img.autovisie.nl/images/yfZ8Vi3dxHz--v5QV9Ig9phSbW0=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F19c0991_005-e1576071452447.jpg)
MBUX-systeem
In het interieur van beide bolides vinden we het fijn werkende MBUX-systeem terug. In het geval van de AMG heeft deze specifieke sportschermen waarop bijvoorbeeld het gevraagde vermogen wordt afgebeeld. MBUX wordt natuurlijk gecombineerd met de nodige digitale schermen, waarvan enkele optioneel zijn.
Vanzelfsprekend rust Mercedes de GLA 200 en de AMG-variant uit met de nodige technische snufjes waardoor de veiligheid van de bestuurder toe moet nemen. Zo kan de auto bijvoorbeeld zelf besluiten om te remmen als hij denkt dat de bestuurder niet ingrijpt.
De GLA 200 en AMG GLA 35 zullen in het voorjaar van 2020 op de markt verschijnen. Mercedes geeft op dit moment nog geen prijsindicaties voor de modellen.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?