Nederlandse overheid biedt Mercedes-AMG E 63 S aan
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2Fimage-12.jpg)
Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.
Ditmaal staat er wel een heel vlotte bolide te koop: een Mercedes-AMG E 63 S. Via de site van de overheid kun je bieden op de auto. Bied je het hoogste bedrag, dan kun je de auto ophalen. Dit bedrag is overigens niet wat je uiteindelijk moet neerleggen voor jouw verse bolide. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.
Supertest met de Mercedes-AMG E 63 S
De Mercedes-AMG E 63 is een legende uit het Duitse Affalterbach. Al jaren gaat de superstation en –sedan de strijd aan met de Audi RS 6 en BMW M5.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2Fimage-14.jpg)
Dit jaar stond de Mercedes-AMG E 63 S zelfs in de opstelling bij Autovisie’s jaarlijkse Supertest. “Vorig jaar bleek de Mercedes AMG 4-Door Coupé zelfs voor ons verstokte petrolheads een beetje te veel van het goede. Dat krijg je als AMG eens alle schroom opzijzet en de meest extreme vierdeurs, vierzits auto mag bouwen die het kan. Deze E 63 S heeft dezelfde technische basis, maar als statige sedan een meer alledaags karakter. Is dat dan de AMG-‘sweet spot’?”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2Fimage-13.jpg)
De Über-E bleek een uitblinker in het serveren van de 612 pk en 850 Nm. Op het glibberige TT circuit van Assen was de sedan slechts een seconde langzamer dan de Lamborghini Huracán STO. Hoe de Mercedes-AMG E 63 S zich hielt op het circuit en wat autocoureur Peter Kox van de bolide vindt, lees je in de Supertest-editie van het magazine.
De occasion bij de overheid
De overheid biedt een soortgelijke Mercedes-AMG E 63 S aan. De auto staat nog op Duits kenteken en reed in 2018 zijn eerste kilometers. In krap vier jaar tijd heeft de sedan net geen 80.000 kilometer ervaring opgedaan.
De auto is niet mee zo strak als toen-ie uit de fabriek kwam. Het portier rechtsachter en het spatbord hebben diepe krassen opgelopen. Daarnaast wijst de advertentie niet uit of er onderhoudsgeschiedenis bij de auto geleverd wordt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom je de nieuwe Mercedes GLC Coupé zou willen? Eén reden
-
De gepantserde Mercedes S-Klasse Guard is een tank op wielen
-
Met deze Mercedes-AMG ben je zo cool als het absolute nulpunt!
-
Dit is waarom de nieuwe Mercedes E-Klasse zooooo 2009 is
-
Duik in de prijslijst: de Mercedes-Benz EQE SUV, wat kost de EV?
-
Mercedes gaat Tesla achterna met eigen snellaadnetwerk
-
Nieuwe Mercedes-AMG S 63 heeft het koppel van een DAF-truck
-
Mercedes introduceert abonnement om sneller te accelereren
-
Dit is de stoerste tweedehands Peugeot die je kunt kopen
-
Mercedes EQB 250+ biedt grootste actieradius voor 2000 euro meer
-
Deze klassieke Mercedes is stiekem een oersterke AMG-beul
-
De nieuwe Mercedes EQE SUV herken je niet uit duizenden