Het gaat lekker met McLaren. Het merk is qua verkoopaantallen nog geen Ferrari of Lamborghini, maar dat zit er misschien wel in na de introductie van de nieuwe Super Series, waarvan we hier al een kleine teaser zien.

Super SeriesSuper Series


En ja, dat is niet veel. Het enige wat de plaat verraadt, is dat de P14 - zoals de aankomende Super Series intern bij McLaren heet - P1-achtige achterlichten krijgt. Daarbij laat McLaren weten dat de auto twee keer zo efficiënt met luchtstromen omgaat als de 650S. Hij genereert vijftig procent meer downforce en is vijftien procent beter in het koelen van zijn motor (weer een V8 met twee turbo's). Zijn actieve achtervleugel heeft veel weg van die van de 675LT en spreidt zich uit over de volle carrosseriebreedte.

LEES OOK: KOOLSTOFVEZELKICK - MCLAREN SHOWT MSO CARBON SERIES LT

Eerder deze maand zagen we het koolstofvezel chassis van de P14, dat de naam MonoCage II draagt en 18 kilogram lichter is dan de MonoCage van de 650S. Die laatste bestond niet volledig uit koolstofvezel, maar gedeeltelijk uit metaal. McLaren wil zijn Super Series uitbreiden naar vijftien modellen (momenteel levert het merk de 650S en 650S Spider (de 675LT, 675LT Spider en 688 HS zijn uitverkocht)). De P14 - die mogelijk 720S gaat heten - wordt begin maart op de Autosalon van Genève gelanceerd.

mclaren-super-series-1-autovisie-nlmclaren-super-series-1-autovisie-nl