Lotus Evora 400 of Porsche Cayman GT4?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-versus-Porsche-Cayman-GT4-002.jpg)
De vanafprijs van de Lotus Evora 400 is bekend. De Britse sportcoupé heeft eigenlijk maar één regelrechte concurrent: de Porsche Cayman GT4.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-001.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-001.jpg)
Met een vanafprijs van 129.950 euro ben je er nog niet bij Lotus, want op de optielijst staan zaken die je niet mag negeren: een sperdifferentieel, Diamond Cut-gesmede wielen, rode remklauwen en het Black Pack, waarbij exterieurelementen als de dorpels, de frontsplitter en het dak in Gloss Black zijn uitgevoerd. Deze extra’s drijven de prijs verder op, waardoor de Evora 400 al snel 139.950 euro kost.
“De prijs zal niet bepalend zijn. De twee hebben veel gemeen, maar zijn zo verschillend”
Dan Porsche. De Duitsers bieden voor ieder model diverse opties aan. Voor de Cayman GT4 is dat niet anders. Opties die je echt moet hebben, zoals lichtgewicht kuipstoelen, Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB), het Sport Chrono Package, een 64 liter brandstoftank en een Clubsport Package met rolkooi zijn niet goedkoop, maar wel bedoeld voor liefhebbers, waardoor je onderaan de streep nagenoeg hetzelfde bedrag of zelfs meer kwijt bent ten opzichte van de Evora 400.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fporsche-cayman-gt4-interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fporsche-cayman-gt4-interior.jpg)
Toch zal de prijs niet bepalend zijn. Ook al hebben de twee sportcoupés veel gemeen, ze zijn heel verschillend qua karakter. Dat de twee op papier concurrenten van elkaar zijn, staat buiten kijf. De hoeveelheid vermogen en de prijsstelling wijken nauwelijks van elkaar af. Op papier heeft de Evora 400 meer vermogen, sprint hij sneller naar 100 km/h en heeft hij een hogere topsnelheid. De Cayman GT4 is daarentegen weer iets lichter en af fabriek een paar duizend euro goedkoper.
PORSCHE CAYMAN GT4
Motor: 3800 cc zescilinderboxer | Motorvermogen: 385 pk bij 7.400 tpm | Koppel: 420 Nm bij 4.750 tpm | Transmissie: 6-traps handbak | Topsnelheid: 295 km/h | 0-100 km/h: 4,4 seconden | Gewicht: 1.340 kilogram | Prijs: 126.100 euro
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-002.jpg)
LOTUS EVORA 400
Motor: 3456 cc supercharged V6 | Motorvermogen: 405 pk bij 7.000 tpm | Koppel: 410 Nm bij 3.500 tpm | Transmissie: 6-traps handbak (6-traps automaat optie) | Topsnelheid: 300 km/h | 0-100 km/h: 4,1 seconden | Gewicht: 1.395 kilogram | Prijs: 129.950 euro
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-002.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
De Kia EV9 is een van de grootste elektrische auto’s!
-
Waarom iemand een miljoen neertelt voor deze beruchte Dodge Challenger R/T
-
4 MBO-banen in de autobranche met hoog salaris en baangarantie
-
Ook deze Ferrari Monza SP1 van LEGO kun jij niet betalen
-
Voor 267.826 euro is deze simpele Lada Niva-occasion van jou
-
Autovisie Kennisquiz: Le Mans (deel 1/2)
-
Rekeningrijden kost werkende Nederlander veel geld
-
Is de elektrische Caterham Seven nog steeds een lichtgewicht?
-
De nieuwe Aston Martin DB12 vergeet even dat Ferrari bestaat
-
BMW trekt het doek van de nieuwe 5-serie én i5
-
Duik in de prijslijst: de Hyundai Kona
-
De vernieuwde Opel Corsa: grootste probleem nu opgelost?