Lotus Evora 400 of Porsche Cayman GT4?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-versus-Porsche-Cayman-GT4-002.jpg)
De vanafprijs van de Lotus Evora 400 is bekend. De Britse sportcoupé heeft eigenlijk maar één regelrechte concurrent: de Porsche Cayman GT4.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-001.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-001.jpg)
Met een vanafprijs van 129.950 euro ben je er nog niet bij Lotus, want op de optielijst staan zaken die je niet mag negeren: een sperdifferentieel, Diamond Cut-gesmede wielen, rode remklauwen en het Black Pack, waarbij exterieurelementen als de dorpels, de frontsplitter en het dak in Gloss Black zijn uitgevoerd. Deze extra’s drijven de prijs verder op, waardoor de Evora 400 al snel 139.950 euro kost.
Dan Porsche. De Duitsers bieden voor ieder model diverse opties aan. Voor de Cayman GT4 is dat niet anders. Opties die je echt moet hebben, zoals lichtgewicht kuipstoelen, Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB), het Sport Chrono Package, een 64 liter brandstoftank en een Clubsport Package met rolkooi zijn niet goedkoop, maar wel bedoeld voor liefhebbers, waardoor je onderaan de streep nagenoeg hetzelfde bedrag of zelfs meer kwijt bent ten opzichte van de Evora 400.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fporsche-cayman-gt4-interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-interior.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2Fporsche-cayman-gt4-interior.jpg)
Toch zal de prijs niet bepalend zijn. Ook al hebben de twee sportcoupés veel gemeen, ze zijn heel verschillend qua karakter. Dat de twee op papier concurrenten van elkaar zijn, staat buiten kijf. De hoeveelheid vermogen en de prijsstelling wijken nauwelijks van elkaar af. Op papier heeft de Evora 400 meer vermogen, sprint hij sneller naar 100 km/h en heeft hij een hogere topsnelheid. De Cayman GT4 is daarentegen weer iets lichter en af fabriek een paar duizend euro goedkoper.
PORSCHE CAYMAN GT4
Motor: 3800 cc zescilinderboxer | Motorvermogen: 385 pk bij 7.400 tpm | Koppel: 420 Nm bij 4.750 tpm | Transmissie: 6-traps handbak | Topsnelheid: 295 km/h | 0-100 km/h: 4,4 seconden | Gewicht: 1.340 kilogram | Prijs: 126.100 euro
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FPorsche-Cayman-GT4-002.jpg)
LOTUS EVORA 400
Motor: 3456 cc supercharged V6 | Motorvermogen: 405 pk bij 7.000 tpm | Koppel: 410 Nm bij 3.500 tpm | Transmissie: 6-traps handbak (6-traps automaat optie) | Topsnelheid: 300 km/h | 0-100 km/h: 4,1 seconden | Gewicht: 1.395 kilogram | Prijs: 129.950 euro
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLotus-Evora-400-002.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom juist déze Bentley de beste keus voor een bruidsstoet is
-
Charoudin stopt Nürburgring-ritjes in vreemde auto’s na megacrash
-
Ken je de mop van Jeff Bezos’ EV voor 20 mille? Trump niet…
-
Pas op met parkeerapps! Want ze kunnen je veel geld kosten
-
Deze McLaren-collectie van 57 miljoen is wat voor koning Willem-Alexander
-
In deze vakantielanden tank je voordelig: plan jouw budget-route
-
In de elektrische Firefly zijn ze één knopje vergeten
-
Dit kost het om airco in te laten bouwen in jouw auto
-
Deze vederlichte Britse sportauto staat je naar het leven
-
Ceo’s krijgen tientallen miljoenen bij ontslag
-
BMW baalt! M2 CS grijpt naast Ringrecord voor compacte auto’s
-
Zo krankzinnig hard wordt er gereden met een Bugatti voor aflevering