Petje op voor de Lamborghini Aventador S Roadster
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-05.jpg)
Dit kunnen we toch wel agendanieuws noemen. Want als er een Lamborghini Aventador S komt, komt er ook een Lamborghini Aventador S Roadster. Zo klaar als een klontje.
Moeten we het nog over de uiterlijke veranderingen hebben? Niet echt, maar we doen het kort. Vooraan zijn er twee slangentanden, aan de achterkant is er een gewijzigde uitlaat met drie openingen en op de flanken hebben de ontwerpers een geinig trucje uitgehaald met de achterste wielkasten. Die lijken heel erg op die van de allereerste Countach.
Plus 40 pk
Onderhuids heeft Lamborghini natuurlijk aan de 6,5 liter V12 van de Aventador gesleuteld. Daar komt nu 740 pk uit in plaats van 700 pk. Echter, omdat de Roadster 50 kilogram zwaarder is dan de dichte Aventador S blijft hij op de sprint ietsje achter. Hij gaat in 3,0 seconden van stilstand naar 100 km/h (2,9 seconden voor de coupé) en haalt een top van 350 km/h. Ander verschil met de S-loze Aventador? De toevoeging van vierwielsturing.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-07.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-01.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-12.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-05.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-07.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-01.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-12.jpg)
https://autovisie.nl/2017/05/spotlight/lamborghini-huracan-performante-2/
Lees ook:
Ook interessant
-
Deelauto volgens Nederlands onderzoek niet zo groen als gedacht
-
Toyota bZ86 is gave sportcoupé, maar er zit een addertje onder het gras
-
Krankzinnig! Deze nieuwe Renault 5 Turbo 3E komt er echt
-
Wegenbelasting hybrides omhoog: wordt zelfs diesel aantrekkelijk?
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
Toch ineens een goedkopere Tesla, dit weten we over de mini-Y
-
Elektrisch, benzine of diesel: dit soort auto’s gaan volgens onderzoek het langst mee
-
Extreme Pagani Huayra R voor het allereerst in Nederland te zien
-
Brazilië bouwt snelweg voor klimaattop, kapt daarvoor regenwoud
-
Bovag: ‘Aanschafbelasting bpm moet worden afgeschaft’
-
Seat heeft alleen toekomst met elektrische auto, maar krijgt die niet
-
Nieuwe Mercedes-EV heeft bijna 800 kilometer range