Petje op voor de Lamborghini Aventador S Roadster
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-05.jpg)
Dit kunnen we toch wel agendanieuws noemen. Want als er een Lamborghini Aventador S komt, komt er ook een Lamborghini Aventador S Roadster. Zo klaar als een klontje.
Moeten we het nog over de uiterlijke veranderingen hebben? Niet echt, maar we doen het kort. Vooraan zijn er twee slangentanden, aan de achterkant is er een gewijzigde uitlaat met drie openingen en op de flanken hebben de ontwerpers een geinig trucje uitgehaald met de achterste wielkasten. Die lijken heel erg op die van de allereerste Countach.
Plus 40 pk
Onderhuids heeft Lamborghini natuurlijk aan de 6,5 liter V12 van de Aventador gesleuteld. Daar komt nu 740 pk uit in plaats van 700 pk. Echter, omdat de Roadster 50 kilogram zwaarder is dan de dichte Aventador S blijft hij op de sprint ietsje achter. Hij gaat in 3,0 seconden van stilstand naar 100 km/h (2,9 seconden voor de coupé) en haalt een top van 350 km/h. Ander verschil met de S-loze Aventador? De toevoeging van vierwielsturing.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-07.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-01.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-12.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-07.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-09.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-01.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-13.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-11.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-10.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-03.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FLamborghini-Aventador-S-Roadster-12.jpg)
https://autovisie.nl/2017/05/spotlight/lamborghini-huracan-performante-2/
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Pas op, Jan Akkerman en Thijs van Leer! Dit is de eerste focusflitser
-
Hoe (adaptieve) cruise control de kans op een ongeluk vergroot
-
Koop deze Cybertruck-grafkist! Optioneel met Full Self-Burying
-
Volvo EX30 duizenden euro’s goedkoper en nieuwe ‘offroadversie’
-
Efficiëntie van elektromotor is al 97 procent, maar Audi wil meer
-
‘Notoire alcomobilisten moeten alcoholslot in de auto krijgen’
-
Goed nieuws! Benzine-BMW M3 blijft ‘zo lang mogelijk’ bestaan
-
Jouw kind is de coolste van de buurt met dit elektrische MG’tje
-
Deze Chinese EV is ‘n ster in fileparkeren! Alleen vernielt-ie z’n banden ermee
-
Je mag ook niks! Ferrari wil geen ‘opzichtige’ kleurencombinaties meer
-
Voor deze strakke, zakelijke SUV-occasion betaal je 20.000 euro