Opel Insignia GSi ook als Sports Tourer en turbodiesel
De combinatie Opel en GSi roept bij ons nog steeds een associatie met petjes op. Moeten we vergeten, want deze Insignia GSi Sports Tourer – en ook de eerder onthulde sedan – is gewoon fraai.
Denk overigens niet GSi het nieuwe OPC is. GSi is meer een sportief uitrustingsniveau à la ST-Line van Ford en R-Design van Volvo. De Insignia GSi werd half juli geïntroduceerd met de een 2,0 liter viercilinder turbomotor met 260 pk en 400 Nm. Diezelfde krachtbron wordt ook leverbaar in deze Sports Tourer en is gekoppeld aan een achttrapsautomaat.
Twinturbodiesel
Er is echter nog meer nieuws. De Insignia GSi komt er ook als diesel, eveneens met een achttrapsautomaat. In het vooronder ligt dan een 2,0 twinturbodiesel met 210 pk en 480 Nm. Hiermee gaat de Sports Tourer in 7,9 seconden van stilstand naar 100 km/h en haalt hij een topsnelheid van 231 km/h. Het blok zou ongeveer 1 op 13,7 lopen, volgens Opel.
Opel Insignia GSi Sports Tourer
Opel Insignia GSi
Lees ook:
Ook interessant
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Tesla Model 3 krijgt nieuwe versie en is goedkoper
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland