In het nieuw: Mercedes-Benz S-Klasse Coupé en Cabriolet
![](https://img.autovisie.nl/images/955qga2NANIMAxPGDj-vEdgrzvw=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-AMG-2017-018.jpg)
De Mercedes-Benz S-Klasse Coupé en Cabriolet hebben een facelift gekregen. En dat zie je eigenlijk alleen goed bij de AMG-versies. Die krijgen het betraliede Hannibal Lector-smoelwerk van de Mercedes-AMG GT R mee.
![](https://img.autovisie.nl/images/wOK3PxBkE49oPt1Xxc_Sqhqn1Fg=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-AMG-2017-002.jpg)
Verder zijn de machines vooral op uiterlijke details gewijzigd. Het meest opvallend zijn misschien wel de oled-achterlichten die de Coupé en Cabriolet nu hebben. Deze bestaan aan weerszijden uit 33 flinterdunne oled-elementjes. In het interieur vinden we nu een breder instrumentarium terug, de Wide Cockpit, zoals Mercedes-Benz dat noemt. Een geinige feature (gimmick?) is verder nog het Energizing Comfort Control. Een systeem dat zaken als de airconditioning, audio-installatie, parfumering, sfeerverlichting en stoelmassage inzet om de bestuurder bijvoorbeeld te ontspannen.
4,0 liter biturbo V8
En toch, het belangrijkste nieuws bevindt zich waarschijnlijk onder de motorkap. De S 400 en S 500 bestaan niet meer en zijn vervangen door de S 450 (biturbo V6 met 367 pk) en S 560 (biturbo V8 met 469 pk). Op AMG-gebied verandert ook het een en ander. De S 63 verliest zijn 5,5 liter biturbo V8 en krijgt daar een 4,0 liter-unit voor terug. Het vermogen gaat naar 612 pk en het koppel komt op 900 Nm uit. Nu is er dus nog minder reden om voor de S 65 te gaan. Zijn 6,0 liter biturbo V12 blijft 630 pk en 1000 Nm leveren.
![](https://img.autovisie.nl/images/bZG5WBvms08BytprHnhyACePrCs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-036.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/nH2rgj_TPtD-4iIcy7ooK36xpU4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-032.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/SDGk_aY21pwdjMLmiRz1DMOUZmM=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-008.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/tPvxRvrg4tRiXAWNQZQEiAS1Wuo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-AMG-2017-026.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/nMLBHqKG-uDqGUph_rpBCWgM1Y8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-010.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/eMj4n4fe_Hv7i3o-Ap15W06cCq8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-020.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/0uPdJ-RIrQVnBz1nSRo34jKv-DY=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-AMG-2017-001.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/bZG5WBvms08BytprHnhyACePrCs=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-036.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/nH2rgj_TPtD-4iIcy7ooK36xpU4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-032.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/SDGk_aY21pwdjMLmiRz1DMOUZmM=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-008.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/tPvxRvrg4tRiXAWNQZQEiAS1Wuo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-AMG-2017-026.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/nMLBHqKG-uDqGUph_rpBCWgM1Y8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-010.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/eMj4n4fe_Hv7i3o-Ap15W06cCq8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-2017-020.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/0uPdJ-RIrQVnBz1nSRo34jKv-DY=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2FMercedes-S-Klasse-coupe-cabrio-AMG-2017-001.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?