Lagonda Vision eerste model van Aston Martin-ecomerk
Knap gedaan van de Aston Martin-ontwerpers. In deze vlijmscherpe Lagonda Vision Concept zijn zowaar de vormen van de Aston Martin Lagonda (1976 – 1990) terug te vinden. En die van de Lagonda Taraf ook natuurlijk.
Het zal door de extreme wigvorm en de korte neus van de Vision Concept duidelijk zijn dat er geen V12 in het studiemodel ligt. Lagonda moet namelijk het elektrische merk van Aston Martin worden. De specificaties van de aandrijflijn zijn niet bekend, maar volgens Aston Martin komt de Vision Concept op een volle batterij (solid state) zo’n 640 kilometer ver.
In 2021 in productie
Zoals het woord ‘vision’ in de naam al aangeeft, is dit een proefballonnetje dat we in deze gedaante niet gaan terugzien. Het studiemodel is – net als bijvoorbeeld de Renault EZ-GO – uitgerust met autonome systemen op niveau 4. Volgens Aston Martin gaat een afgeleide van deze Vision Concept in 2021 in productie. In de twee jaar daarna komen er een coupé en een SUV bij.
Aston Martin Lagonda
Lagonda bestaat sinds 1906. Aston Martin kocht het in 1947, maar stopte al in 1958 met het bouwen van Lagonda’s. De naam kwam daarna echter terug op meerdere vierdeurs modellen, zoals onder andere op de Lagonda Rapide (1961 – 1964), de Aston Martin Lagonda (1974 – 1976), de Aston Martin Lagonda (1976 – 1990) en de Lagonda Vignale (1993).
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is waarom Audi ineens 74 procent (!) minder winst maakt
-
De #5 is de allergrootste Smart ooit
-
Duik in de prijslijst: Dacia Spring interessanter dan ooit?
-
Elon Musk: ‘Koop verborgen range Tesla Model Y voor 1.850 euro’
-
Rijtest Mini Cooper SE: meer vermogen en moderner dan ooit
-
Waarom we de Rolls-Royce Cullinan niet ‘gefacelift’ mogen noemen
-
Wat de W12 van deze Bentley Batur gemeen heeft met Phil Collins
-
Pas op: deze populaire benzine uit Frankrijk beschadigt jouw auto
-
De productiepartner van Fisker gelooft er niet meer in
-
Na ontslagen op ontslagen volgen bij Tesla… nóg meer ontslagen
-
Slachtofferhulp boos op vaste klanten CJIB: ‘Gek dat we dit toelaten’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto