Lagere prijs voor Volkswagen Touran
De Volkswagen Touran is nu bijna een jaar op de markt en verkoopt een stuk beter dan zijn voorganger. Toch kan het nog altijd beter, dus wordt de prijs met 800 euro verlaagd, terwijl de standaarduitrusting toeneemt.
Aantallen
Het segment van de Volkswagen Touran blijft wereldwijd krimpen. In plaats van een MPV wordt tegenwoordig de voorkeur gegeven aan een SUV. Toch blijft de Touran het in ons land goed doen. In de eerste zeven maanden van dit jaar zijn er 1.037 exemplaren van de Touran geregistreerd. Ter vergelijk: vorig jaar waren er twaalf maanden voor nodig om 1.014 exemplaren van de auto te verkopen. Grote koploper in het segment is de BMW 2 Serie Active Tourer, waarvan er dit jaar net geen 2.000 zijn geregistreerd.
BEKIJK OOK: VIDEO: REVIEW VOLKSWAGEN TIGUAN
Uitrusting
Volkswagen doet dus geen slechte zaken met de Touran, maar het kan altijd beter. De auto is daarom nu leverbaar vanaf 28.690 euro, 800 euro minder dan voorheen. Tegelijkertijd krijg je nu in de basisversie Trendline een multifunctioneel stuurwiel, mistlampen voor en een touchscreen. De Touran Comfortline behoudt zijn vanafprijs van 31.050 euro, maar heeft nu ook Bluetooth, parkeersensoren voor en achter en LED achterlichten. Zaken waar je eerst extra voor moest betalen. De Highline wordt met 32.750 euro precies 460 euro duurder, maar heeft voortaan wel een elektrische achterklep en keyless access.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland