Kleine update voor Maserati Quattroporte
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2F8-Maserati-Quattroporte-Autovisie.nl_.jpg)
Andere bumpers, een nieuw infotainmentsysteem en twee nieuwe uitvoeringen. De facelift van de Maserati Quattroporte is niet echt ingrijpend, maar toch moet de grote sedan er met deze subtiele wijzigingen weer een paar jaar tegenaan kunnen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2F1-Maserati-Quattroporte-Autovisie.nl_.jpg)
GranLusso en GranSport
De Maserati Quattroporte is vanaf nu leverbaar als GranLusso en GranSport. De namen zeggen het eigenlijk al een beetje: de een is wat meer gefocust op luxe, de ander wat meer op sportiviteit. De GranLusso krijgt wat subtielere bumpers mee dan zijn sportieve broer en ook in het interieur is de voorkeur gegeven aan meer comfort en luxe. Dat zie je ook terug in de vorm van de stoelen, die iets minder sportief zijn dan die van de GranSport. Het merk werkt ook weer samen met designhuis Ermenegildo Zegna voor de Ermenegildo Zegna Edition. In die versie is zijde gebruikt voor de stoel- en hemelbekleding. Ook zijn de zonnekleppen en stikels gemaakt van het luxe materiaal.
Nieuwe sportstoelen, een nieuw sportstuurwiel en sportievere bumpers vormen het belangrijkste nieuws van de GranSport. De kleine aanpassingen zijn wel genoeg om hem een strakker uiterlijk te geven. Standaard wordt de GranSport geleverd met 21 inch wielen, net een maat groter dan de wielen van de GranLusso.
BEKIJK OOK: AUTOVISIE VLOG: EERSTE TESTNOTITIES MASERATI LEVANTE
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F06%2F9-Maserati-Quattroporte-Autovisie.nl_.jpg)
Techniek
Maserati gebruikt de facelift van de Quattroporte ook om de auto te voorzien van een reeks aan nieuwe technieken. Zo is de auto nu leverbaar met een nieuw 8,4 inch groot infotainmentscherm en nieuwe assistentiesystemen. De adaptieve cruise control heeft een update gehad en werkt nu ook tot en vanaf stilstand. Ook een rijbaanassistent is voortaan leverbaar, net als een noodremsysteem en een remhulpsysteem om frontale aanrijdingen te voorkomen. Motorisch verandert er niets voor Nederland, alleen krijgen de auto’s wel een iets hogere topsnelheid. De 3,0 liter zescilinder met 410 pk kan voortaan 286 km/u (1 km/u meer dan voorheen) en de 3,8 liter V8 heeft voortaan een topsnelheid van 310 km/u (was 307 km/u).
De vernieuwde Maserati Quattroporte staat later deze maand bij de dealer.
Lees ook:
Ook interessant
-
Benzine toch niet duurder!
-
Nooit meer een parkeerkaartje kopen: zo werken de 4 bekendste parkeerapps
-
Deze occasion wil je: Peugeot 607, beter dan een BMW 5-serie?
-
Bijna 30 procent van de benzinerijders wil na accijnsverhoging een andere auto
-
Audi stopt met de Q4 e-tron 40, dit is zijn opvolger
-
Wanneer je ook in auto’s van Lexus een yoke-stuur kan verwachten
-
Dit is hoeveel wegenbelasting je voor een camper betaalt in 2026
-
Duik in de prijslijst: de Kia EV9, wat de Koreaanse mastodont kost
-
Skoda maakt de Enyaq 1000 euro duurder, maar dat is niet zonder reden
-
Dit kosten de nieuwe Mini Cooper en Countryman
-
De wankelmotor is betaalbaar terug bij Mazda
-
Je bent al te laat, als je een Volvo met dieselmotor wil kopen