In Europa zijn we nog steeds dol op diesels, dus heeft het Kia behaagd een zelfontbrander in de kersverse Stinger te lepelen. Het probleem voor Nederlandse kopers? Misschien krijgen wij die Stinger hier wel helemaal niet.

kia-stinger-gt-5-autovisie-nl


Want het is nog zeker geen uitgemaakte zaak of de Stinger naar ons land komt. Kia verwacht hier weinig van de aantrekkelijke vijfdeurs, die qua prijs wel héél goed moet zitten om klanten bij de gevestigde orde weg te kunnen trekken.

"Sowieso krijgt die Stinger GT natuurlijk een flinke bak CO2-straf"

Sowieso krijgt die lekkere Stinger GT, met zijn 370 pk sterke 3,3 liter V6, van onze overheid natuurlijk een flinke bak CO2-straf. Dus dan blijven de 2,0 liter benzine (met 255 pk) en de 2,2 liter turbodiesel (met 200 pk en 440 Nm) over, allebei gekoppeld aan een achttraps automaat.

LEES OOK: KIA STINGER GT WIL KNOKKEN MET BMW'S

De diesel gaat in 8,5 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 225 km/h. Topmodel Stinger GT is slechts 5,1 seconden onderweg naar de drie cijfers en laat de Duitse concurrentie achter zich met een ongelimiteerde maximum snelheid van 270 km/h.