Ken Block brandt de banden van een Audi Sport Quattro op
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Faudi-s1-quattro-side.jpg)
Met een 730 pk sterke replica van de Duitse rallyklassieker, de Audi Sport Quattro, weet de Amerikaanse drifter wel raad. Zoals we van hem gewend zijn, laat Ken Block geen bocht achter zonder dat er een mooi zwart bandenspoor in te zien is.
De Sport Quattro waar Ken Block in rijdt, is een replica. Net als het origineel is de kopie samengesteld uit de voorkant van een Audi 80 en de achterzijde van een Quattro. De oorspronkelijke Sport Quattro heeft een 2,1-liter vijfcilinder met 306 pk.
Geen echte Audi Sport Quattro
In het exemplaar van Block ligt een soort monster van Frankenstein. Een combinatie tussen een 2.5 TDI uit de Audi A6, een Volkswagen Transporter-onderblok en een aangepaste cilinderkop uit de Audi S2.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2Faudi_sport_quattro_4.jpg)
Een enorme turbo blaast er 730 pk uit. De soundtrack van de vijfclinder gaat door merg en been.
Nooit genoeg pk’s voor de Amerikaan
Dit is niet de eerste keer dat Ken Block een zwaar opgevoerde ‘klassieker’ gebruikt om een rookpluim waar je u tegen zegt achter zich te laten. Zo ging hij eerder met een 926 pk sterke Ford F-150 Hoonitruck op avontuur. Alsof dat nog niet genoeg paarden zijn, besloot de Amerikaanse waaghals in 2017 met een 1400 pk sterke klassieke Mustang een berg te beklimmen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi A6 e-tron
-
Audi steekt draak met Mercedes in gevatte Facebook-discussie
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
Deze grote premium-SUV’s met V8 zijn als occasion best betaalbaar
-
Koop deze betaalbare klassieker! Dan heb je een halve Audi Quattro
-
Goedkoopste Audi samenstellen: dit kost het in Nederland
-
Deze vijf powersedans zijn als occasion relatief betaalbaar
-
Deze grote, zakelijke occasion heb je al voor 10.000 euro
-
Waarom je niet om de A4 hoeft te treuren
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
Vernieuwde Auto E-tron GT oogt kwaaier dan ooit, maar is dat niet