Johan de Nysschen weg als directeur van Cadillac
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FCadillacXT5LAAS07.jpg)
Johan de Nysschen vertrekt per direct als topman van Cadillac. Hij heeft het Amerikaanse luxemerk vier jaar geleid, maar wordt plotsklaps vervangen door Steve Carlisle, voorheen directeur van General Motors Canada.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FCadillacXT5LAAS07.jpg)
De Nysschen moest het kwakkelende Cadillac er weer bovenop helpen en dat is buiten de Verenigde Staten (lees: in China) ook gelukt. Het merk verkoopt daar een recordaantal auto’s, maar blijft in zijn thuisland moeite hebben om Audi, BMW, Lexus en Mercedes-Benz bij te benen.
Traditionele sedans
In de VS leunt Cadillac nog te sterk op traditionele sedans. En dat terwijl de groei nou juist in SUV’s en crossovers zit. Tot voor kort moest Cadillac het doen met de XT5 en de grote Escalade, maar recent kwam daar (te laat) de compactere XT4 bij.
Vooruit kijken
“Als we vooruit kijken, dan verandert de wereld razendsnel”, zei GM-baas Dan Ammann. “En na de lancering van de nieuwe XT4 moeten we direct alle kansen die we krijgen aangrijpen. Deze [managementwisseling] moet ervoor zorgen dat we dat beter kunnen doen.”
Audi of America
Voordat De Nysschen in 2014 directeur van Cadillac werd, leidde hij twee jaar lang Infiniti. Daarvoor werkte hij voor Audi. Eerst als manager van Audi Zuid-Afrika, daarna als topman van Audi Japan en Audi of America.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie