Hyundai Genesis Coupé uit productie
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2Fhyundai_genesis_coupe_2.jpg)
De Hyundai Genesis Coupé werd drie jaar geleden al van de Nederlandse markt gehaald. Elders in de wereld bleef de achterwielaangedreven Hyundai wel te koop, maar daar komt nu ook een einde aan.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2Fhyundai_genesis_coupe_1.jpg)
Genesis
Het is over en uit voor de Hyundai Genesis Coupé. Daarmee komt er voorlopig een einde aan Hyundai’s sportwagen. Voorlopig, want over vier jaar moet er een opvolger voor de auto komen. Hij gaat ook Genesis heten, maar in plaats van dat het de modelnaam is, wordt het de merknaam. Genesis is het luxelabel van Hyundai en dat merk moet de komende jaren flink uit gaan breiden. In eerste instantie concentreert Genesis zich op een nieuwe sedan, maar in de komende jaren moeten daar ook twee SUV’s en een Coupé bij gaan komen. De opvolger van de Hyundai Genesis Coupé zal dan ook hoger gepositioneerd worden en wordt waarschijnlijk meer luxe-coupé dan sportwagen.
2008
De Hyundai Genesis Coupé werd in 2008 gelanceerd. Hij was vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt, maar toch werd de achterwielaangedreven coupé ook geleverd in Europa. In 2009 kwam de coupé daarom niet alleen naar Amerika, maar ook naar Europa. Hij was hier leverbaar met een 2,0 liter viercilinder. In de Verenigde Staten konden klanten daarnaast kiezen voor een 3,8 liter V6. Die motor zou later ook hier geleverd gaan worden. In 2013 kreeg hij een facelift en toen was het voor Nederlandse kopers meteen einde verhaal, want Hyundai Nederland besloot die auto niet te gaan leveren. De reden: veel te lage verkoopcijfers om het model te verantwoorden.
N
Het einde van de Genesis Coupé betekent overigens niet het einde van sportieve modellen van Hyundai. De Koreanen zijn volop bezig met het ontwikkelen van de nieuwe N-modellen. Hyundai’s N-afdeling moet de M, RS, ST of AMG van Hyundai worden. Het eerste model dat we gaan zien is de i30 N.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FHYundai-i30-Turbo.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lynk & Co 02: goedkoper, zuiniger en ruimer dan Volvo EX30
-
Deze parkeerplaats in P.C. Hooftstraat kost meer dan nieuwe Ferrari
-
Voorkom een boete! Met deze banden mag je Italië niet in
-
Zelf racen in sportwagencup kan! Dit kost het
-
Tanken na de ‘klik’ van het vulpistool: de gevolgen voor jouw auto
-
Land Cruiser te duur? Spotgoedkope Suzuki is ook serieuze 4×4
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?
-
Nieuwe Subaru-airbag kan veel Nederlandse levens redden
-
Het indrukwekkende wagenpark van F1-coureur Lando Norris
-
Ford Puma Gen-E is een redelijke EV met één groot pluspunt
-
Volvo S90 is vernieuwd en blijft dus toch nog wat langer bestaan
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine