Honda levert Neo Classic-kit voor S660
Japanse automerken houden de leukste modellen op de thuismarkt, zoals de Honda S660. Het sportwagentje in het kei car-segment is van zichzelf al leuk, maar heeft van zijn makers nu een bijzondere bodykit gekregen. Dit is de Honda S660 Neo Classic.
Hij stond twee jaar als studiemodel op de autoshow van Tokio. De reacties erop waren zo positief dat Honda de Neo Classic nu in productie neemt. Althans, niet als volledige auto, maar als pakket met carrosseriedelen. In Japan kunnen S660-bezitters de Neo Classic-kit bestellen voor 1.296.000 Yen. Dat lijkt veel en is eigenlijk nog best veel als je het omrekent. Het pakket kost 10.000 euro.
Iedere kleur mogelijk
Het bestaat uit ongespoten panelen. Kopers kunnen hun Neo Classic dus iedere kleur geven die ze maar willen. De carrosseriedelen, koplampen en achterlichten kunnen overigens alleen gemonteerd worden op een S660 zonder actieve spoiler, mistlampen en parkeersensoren. Het is mogelijk om zelf de Neo Classic-onderdelen te plaatsen, maar een Honda-dealer kan het ook doen. De auto wordt dan gecertificeerd als S660 Neo Classic.
Achterwielaandrijving
De Honda S660 werd in 2015 geïntroduceerd. Het speeldingetje heeft een middenmotor, achterwielaandrijving en een gewichtsverdeling van 45 procent voor en 55 procent achter. De S660 weegt 830 kilogram en heeft een 64 pk en 104 Nm leverende driecilinder turbo aan boord. Hij kan worden uitgerust met een handgeschakelde zesbak of een zeventraps CVT. Die laatste voegt 20 kilogram aan het wagengewicht toe.
Honda S660
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)