Max Verstappen is het gezicht van de Honda e Limited Edition
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2FDSC_1281.jpg)
De Honda e krijgt een limited edition, en het is geen onbekende die voor de nodige publiciteit moet gaan zorgen. Onze eigen Max Verstappen is het gezicht van het actiemodel en neemt hem mee voor zijn eerste rondes.
De Japanse fabrikant zal slechts 50 stuks beschikbaar stellen voor de verkoop in Europa. Het model is vanaf vandaag beschikbaar.
Uniek uiterlijk
Honda hoopt wat extra exemplaren van de e te verkopen door het exterieur een update te geven. Dit moet volgens de fabrikant zorgen voor “meer individualiteit”. Voor een som van 44,4 duizend euro rijd je rond in een Honda e in de kleur ‘Premium kristal rood’ met zwarte accenten. Zoals we dat wel vaker zien bij dergelijke actiemodellen.
Zo zijn onder meer de badges aan de achterzijde compleet zwart gekleurd. En eerlijk is eerlijk, het oogt fraai. Ook de 17-inch wielen zijn op de nieuwe variant pikzwart.
Max Verstappen
Zoals gezegd kreeg Max Verstappen de taak om de eerste meters met de exclusieve Honda te maken. In Italië reed de wereldkampioen – ongetwijfeld op een zeer beschaafde manier – door de smalle straten van Dozza.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2FDSC_1124.jpg)
Bovendien is dit niet de eerste keer dat Honda de populariteit van Verstappen gebruikt om verkoopsucces af te dwingen. In 2019 kwam het namelijk al met de Honda Civic #33 Limited Edition. Deze Civic was een stuk luxer uitgerust dan de standaard Civic, want in tegenstelling tot de e werd bij dat model ook het interieur onder handen genomen. Zo kwam op de leren bekleding overal ‘#33’ terug en werd er rode sfeerverlichting in de cabine geïnstalleerd. Aan de prestaties werd niets veranderd. Iets wat we wel hadden verwacht bij een auto die vernoemd is naar een F1-coureur.
Geen non-cosmetische verbeteringen
Mocht je halsoverkop naar de dealer sprinten omdat de Honda e, die er overigens altijd al hip uit heeft gezien, nu al helemaal onweerstaanbaar is geworden, houd er dan rekening mee dat ook deze versie alleen cosmetische aanpassingen krijgt. De rijervaring en alles wat daarbij komt kijken blijft exact hetzelfde als in de originele Honda e die in 2020 zijn opwachting maakte.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2FDSC_0722.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze nieuwe Smart-EV de strijd aan met de Tesla Model Y
-
Mansory verbouwt Rolls-Royce… Maar wie wil dit in hemelsnaam?
-
BMW M5-kopers zijn stiekem allemaal brave huisvaders (of moeders)
-
Model Y-concurrent drijft spot met Tesla in Nederlandse reclame
-
Opel Corsa ineens fors goedkoper: dit is de oorzaak
-
Wordt W1 leukste McLaren ooit? Dit moet hem veel beter maken
-
Autoverzekering veel duurder: dit gebeurt er de komende jaren
-
Gelekt! Dit is de nieuwe MG 4
-
Mitsubishi Outlander PHEV krijgt het moeilijker dan z’n voorganger
-
Goedkoopste BYD snel in Nederland: dit is de verwachte prijs
-
Zo makkelijk kun je een ‘zelfrijdende’ Tesla voor de gek houden
-
Koop deze vrachtwagen! Dan krijg je er zes heel speciale Porsche 911’s bij