Sjors ten Tije
Sjors ten Tije Nieuws 10 jul 2020
Leestijd: 2 minuten

Groene Lamborghini Huracán doet zich voor als elektro-auto

In Duitsland is deze week een Lamborghini Huracán ‘opgepakt’ voor identiteitsfraude. Hij stond geparkeerd voor een laadpaal en werd gesnapt door een lokale agent.

Bezitters van elektro-auto’s zullen de ergernis erkennen. Je bent op weg naar een van de weinige publieke laadpalen in de buurt waar je moet zijn, om er dan achter te komen dat de stekkerplek al bezet is. Dat is natuurlijk te accepteren als er een andere EV of PHEV staat te laden, maar de frustratie slaat toe als er een auto met alleen een verbrandingsmotor voor de paal staat.

Verde Selvans

Dat gebeurde deze week in het Duitse Frankfurt, al stond daar niet zomaar een auto naast de paal. Er stond namelijk een Lamborghini Huracán Spider geparkeerd voor een laadstation. De eigenaar dacht er mogelijk mee weg te komen, omdat hij zijn supercar met V10 in het groen (Verde Selvans) liet uitvoeren.

De voorbijgaande fietsagent in kwestie had in ieder geval genoeg autokennis om te bedenken dat die Lamborghini niet op de juiste plek stond geparkeerd. Hij maakte een fraai kiekje van het moment dat de groene Lambo opgetakeld werd door… een auto-ambulance met dikke dieselmotor. Het zijn bijzondere tijden.

Toekomst voor Lamborghini

Het is natuurlijk heel reëel dat ook Lamborghini’s in de toekomst mogen plaatsnemen bij een laadstations. Toch hebben de Italianen al laten weten dat ze zo lang mogelijk doorgaan met de productie van de V12. Op dit moment levert het nog de Aventador, met ongeblazen en twaalfcilinder zonder elektrokracht. In het nieuwste model, de Sían, wordt die legendarische krachtbron al wel bijgestaan door een elektromotor, al gaat het hier niet om een plug-in hybride met een stekkeraansluiting. De technologie van de Sían wordt ook in de Aventador-opvolger toegepast.

De Lamborghini Urus, de absolute verkooptopper van de fabrikant, verschijnt in de nabije toekomst al wel met een stekkeraansluiting. Dat bevestigden de Italianen jaren geleden al, toen de Urus nog niet eens was verschenen. Het is bovendien zeer aannemelijk, omdat de PHEV-aandrijflijn al in meerdere vergelijkbare modellen van de Volkswagen Groep wordt gebruikt. Denk daarbij aan de Porsche Cayenne en Bentley Bentayga, die ook als stekkervariant te bestellen zijn.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.