Groeiende interesse in duurzaamheid bij Jaguar Land Rover SVO
![range_rover_autobiography_p400e_lwb_5](https://img.autovisie.nl/images/xlSQCnDixXFLydcFKNkrmp7dlfs=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Frange_rover_autobiography_p400e_lwb_5.jpg)
Wie rondrijdt in een Jaguar F-Pace of Range Rover Sport, zal niet direct als milieuverbeteraar worden gezien. Toch ziet de SVO-divisie van de groep een groeiende interesse in duurzaamheid onder zijn klanten.
Wie een speciale Jaguar of Land Rover wil, klopt aan bij de SVO-divisie van de groep. Dat staat voor Special Vehicle Operations, en kun je een beetje vergelijken met de AMG- en M-divisie van respectievelijk Mercedes-Benz en BMW.
PHEV
“En daar zien we een groeiende vraag naar duurzaamheid”, vertelt Michael van der Sande, managing director bij JLR SVO, aan Autovisie. “Dat begint bij de keuze van de krachtbron. Natuurlijk, onze achtcilinders zijn en blijven heel belangrijk, maar ook bij SVO neemt de vraag toe naar onze plug-in hybrides. Die zijn schoner en stiller, en een groeiend aantal klanten prefereert daarom die aandrijflijn.”
![Range Rover Evoque P300e PHEV](https://img.autovisie.nl/images/A9tRpUjfgXGjYh5MJ3cPp8L5YGY=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F04%2FRR_EVOQ_PHEV_220420_03.jpg)
Maar daar houdt die trend niet op. “Daarnaast zien we dat men ook steeds vaker kiest voor duurzame en milieuvriendelijke materialen als hij of zij een auto bij ons personaliseert. Daar helpt technologie aan mee, want tegenwoordig kunnen we al prachtige materialen maken die hout en leer vervangen. Dat is zeker een ontwikkeling die we zien.”
V8
Maar wie denkt dat Jaguar Land Rover snel afscheid neemt van zijn geliefde achtcilinders, heeft het mis. Want die blijven de komende jaren centraal staan in het gamma van de groep. “Die is nog heel belangrijk, want dat is, ondanks de besproken trend, de motor waar de meeste klanten naar vragen. En daar verdienen we nu ons geld mee, waardoor we kunnen investeren in de oplossingen van morgen”, besluit Van der Sande.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?