Gepuzzel met de Hyundai Bayon
Hyundai doet er niet geheimzinnig over dat het binnenkort nóg een SUV gaat presenteren. De fabrikant kondigde enige tijd geleden al de naam van het model aan. Maar hoe de auto er uit komt te zien, houdt de Zuid-Koreaanse autobouwer nog geheim.
Is het vanwege de lockdowns en avondklokken her en der in Europa dat Hyundai er een gezinsspelletje van maakt door de auto alleen in kleine, nietszeggende delen vrij te geven? Zeker is dat Hyundai de spanning rond de nieuweling aan het opbouwen is. Na de naam (Bayon), volgen nu foto’s van de lichtunits. Andere details zullen ongetwijfeld binnenkort volgen, zodat de verveelde thuiszitters met alle plaatjes tezamen binnen enkele weken de complete auto voor hun neus hebben liggen. Echter, de fotootjes sluiten niet op elkaar aan, waardoor er geen samengestelde foto van de Bayon kan worden gelegd.
Bayon is een SUV!
Net zo nietszeggend als de vrijgegeven foto’s is de informatie die de autobouwer nu vrijgeeft. Het concern geeft aan dat de Bayon een SUV is. Dat wisten we al. Dat de auto lid wordt van de SUV-familie in Europa, is ook geen nieuws. Dat de Bayon is ontworpen volgens de nieuwste designtaal Sensuous Sportiness, nogal wiedes. Maar wat we nog niet wisten is dat “een luchtinlaat over de hele breedte van het front gecombineerd met smalle dagrijverlichtingunits de Bayon een extra krachtige looks geeft”. Hold my beer!
Pijlvormige achterlichten
“De brede grille strekt zich uit tot aan de onderzijde en zorgt voor een solide uitstraling. De koplampen zijn gescheiden van de dagrijverlichtingunits, waardoor een unieke lichtarchitectuur ontstaat. De achterzijde van de Bayon is voorzien van pijlvormige remlichten die met elkaar verbonden zijn door een smalle, rode accentlijn. De lampen zijn ver naar de zijkanten geplaatst en versterken zo de visuele breedte van de Bayon”, aldus Hyundai in zijn schrijven. Daar blijft het bij.
Tegenhanger Renault Captur
Hyundai heeft voor de Bayon hoofdzakelijk een beroep gedaan op de Europese designstudio. Het model zal ook vooral in Europa worden verkocht. Nu deelt de Bayon uiteraard zijn technische basis met meer Hyundai-modellen, terwijl ook Kia van de architectuur gebruikmaakt. Dat scheelt in de ontwikkelingskosten en dat is belangrijk, want de Koreanen positioneren de dik vier meter lange SUV onder de Kona in het programma. In dat zogeheten B-segment is het een felle concurrentiestrijd gaande. De tegenhangers zijn onder andere de Renault Captur, Peugeot 2008 en de Volkswagen T-Cross.
Meer informatie over de Bayon volgt spoedig.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver