Gepuzzel met de Hyundai Bayon
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F01%2FHyundai-Bayon_Design-teaser_03.jpg)
Hyundai doet er niet geheimzinnig over dat het binnenkort nóg een SUV gaat presenteren. De fabrikant kondigde enige tijd geleden al de naam van het model aan. Maar hoe de auto er uit komt te zien, houdt de Zuid-Koreaanse autobouwer nog geheim.
Is het vanwege de lockdowns en avondklokken her en der in Europa dat Hyundai er een gezinsspelletje van maakt door de auto alleen in kleine, nietszeggende delen vrij te geven? Zeker is dat Hyundai de spanning rond de nieuweling aan het opbouwen is. Na de naam (Bayon), volgen nu foto’s van de lichtunits. Andere details zullen ongetwijfeld binnenkort volgen, zodat de verveelde thuiszitters met alle plaatjes tezamen binnen enkele weken de complete auto voor hun neus hebben liggen. Echter, de fotootjes sluiten niet op elkaar aan, waardoor er geen samengestelde foto van de Bayon kan worden gelegd.
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F01%2FHyundai-Bayon_Design-teaser_01.jpg)
Bayon is een SUV!
Net zo nietszeggend als de vrijgegeven foto’s is de informatie die de autobouwer nu vrijgeeft. Het concern geeft aan dat de Bayon een SUV is. Dat wisten we al. Dat de auto lid wordt van de SUV-familie in Europa, is ook geen nieuws. Dat de Bayon is ontworpen volgens de nieuwste designtaal Sensuous Sportiness, nogal wiedes. Maar wat we nog niet wisten is dat “een luchtinlaat over de hele breedte van het front gecombineerd met smalle dagrijverlichtingunits de Bayon een extra krachtige looks geeft”. Hold my beer!
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F01%2FHyundai-Bayon_Design-teaser_02.jpg)
Pijlvormige achterlichten
“De brede grille strekt zich uit tot aan de onderzijde en zorgt voor een solide uitstraling. De koplampen zijn gescheiden van de dagrijverlichtingunits, waardoor een unieke lichtarchitectuur ontstaat. De achterzijde van de Bayon is voorzien van pijlvormige remlichten die met elkaar verbonden zijn door een smalle, rode accentlijn. De lampen zijn ver naar de zijkanten geplaatst en versterken zo de visuele breedte van de Bayon”, aldus Hyundai in zijn schrijven. Daar blijft het bij.
:quality(80)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F11%2F20201125_Hyundai_Image_Bayonnameteaser.jpg)
Tegenhanger Renault Captur
Hyundai heeft voor de Bayon hoofdzakelijk een beroep gedaan op de Europese designstudio. Het model zal ook vooral in Europa worden verkocht. Nu deelt de Bayon uiteraard zijn technische basis met meer Hyundai-modellen, terwijl ook Kia van de architectuur gebruikmaakt. Dat scheelt in de ontwikkelingskosten en dat is belangrijk, want de Koreanen positioneren de dik vier meter lange SUV onder de Kona in het programma. In dat zogeheten B-segment is het een felle concurrentiestrijd gaande. De tegenhangers zijn onder andere de Renault Captur, Peugeot 2008 en de Volkswagen T-Cross.
Meer informatie over de Bayon volgt spoedig.
Lees ook:
- Dit is waarom de Ioniq 5 wél een Hyundai-logo heeft
- Hyundai Ioniq 5: premium specificaties voor een premium prijs
- Volgende puzzelstukje van de Ioniq 5: dit is het interieur
- Hyundai TIGER heeft vier poten en kan klimmen
Ook interessant
-
De Toyota Yaris is Car of the Year 2021!
-
LIVE: volg hier de onthulling van Car of the Year 2021!
-
BYD Tang zet Noors pilot-project voort
-
Duivelse Ducati met Lamborghini-invloed helemaal uitverkocht
-
‘Volkswagen werkt aan ontwikkeling van ID.3 cabriolet’
-
Ontwerper Ivo Groen van DS naar Lynk & Co
-
Covermodel: Matra Murena, perfect voor vrouw én vriendin
-
Vijf redenen om (niet) een Jaguar F-Type P450 of Porsche Boxster GTS te kopen
-
5 must-haves: een gereedschapskist als BBQ en meer!
-
Autovisie Kennisquiz – Algemene kennis #8
-
Deze Bugatti Chiron is écht duurzaam
-
Veelbelovende Lucid Air Dream Edition loopt vertraging op