Met een GT4-racer mag je helaas de weg niet op. Maar McLaren heeft daar de oplossing voor. Het merk wil graag vieren dat het met enige regelmaat wint in het GT4-kampioenschap en komt daarom met een straatlegale GT4-racer: de McLaren 620R


McLaren racet met een GT4-versie van de 570S mee in het GT4-kampioenschap. De auto presteert uitstekend, want er staan al meerdere racewinsten achter z'n naam. Maar dit succes blijft hangen op het circuit. Tot nu, want als we de berichten van een welwillende koper mogen geloven komen de Britten met een exclusief model dat de grens tussen een straatlegale supercar en de GT4-racewagen opzoekt. Men noemt hem de McLaren 620R en u mag hem eigenlijk nog niet zien.

620 pk

Gelukkig voor ons is de welwillende koper in dit verhaal een goede vriend van PistonHeads. Hij stuurde twee afbeeldingen van de 620R en wat informatie naar de redactie, die dat weer met de rest van de wereld deelde. De afbeeldingen ziet u hier ook, het verhaal gaat als volgt: de lekkende koper werd benaderd door McLaren met de vraag of hij interesse had in een nieuwe McLaren. Vermoedelijk kreeg hij het telefoontje omdat hij zelf een 600LT op de oprijlaan heeft staan. Uit dit proces kunnen we wel afleiden dat de McLaren 620R gelimiteerd zal zijn. Dat betekent op zijn beurt weer dat hij niet bepaald goedkoop gaat worden. En de naam verraadt hoogstwaarschijnlijk het vermogen: 620 pk.


Als we de afbeeldingen analyseren kunnen we nog meer leren over dit nieuwe model. Zo lijkt het erop dat de 620R flink wat aerodynamica van de GT4-auto leent. Voornamelijk de grote achtervleugel, de luchthapper op het dak en de splitter aan de voorkant vallen hierbij op. De auto lijkt ook wat lager te liggen dan de 600 LT en heeft overduidelijk andere velgen. Of deze van een of ander superlicht materiaal gemaakt zijn, kunnen we helaas niet uit de afbeeldingen afleiden. De verlaging kan betekenen dat de auto instelbare schroefsets van de GT4-auto meekrijgt. Dat zou immers prima passen.

GTR

Helaas missen de afbeeldingen van het interieur, maar als het hier echt om een afgeleide van een GT4-auto gaat, dan hoeven we binnenin niet heel veel te verwachten. Het zou best kunnen dat McLaren ervoor kiest wat carbon kuipstoelen te plaatsen en in het kader van gewichtsbesparing de rest van het interieur vrijwel achterwege laat.

McLaren heeft zelf nog niet eerder een racewagen omgebouwd tot straatlegale versie. Het merk deed het eigenlijk alleen andersom en liet het aan specialisten om de GTR's om te bouwen naar straatwagens. Een goed voorbeeld hiervan is de P1 GTR die onze redacteur Sjoerd van Bilsen mocht besturen. Wil je daar meer over weten? Check de video hieronder.

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!