Sjors ten Tije
Sjors ten Tije Nieuws 19 jan 2023
Leestijd: 2 minuten

Ongepland maar niet ongewenst: BMW M3 CS nu al hier

Het is men in München opnieuw niet gelukt om een nog te onthullen model geheim te houden. Vandaag kunnen we al kennismaken met de aankomende BMW M3 CS.

Dat is zeker niet de eerste keer. Vrijwel altijd als BMW voornemens is om een nieuw model te presenteren, staan alle foto’s een paar dagen eerder al op het wereldwijde web. Zo ook in het geval van de nieuwe M3 CS. Op Bimmerpost kun je het model uitgebreid aanschouwen.

Striping

Heel veel schokkends zien we daar overigens niet. Voor wie onlangs al kennismaakte met de M4 CSL, zijn de extra designelementen op deze M3 CS niet geheel onverwacht. Opvallend is uiteraard de striping op het in dit geval groene monster, alsmede de agressiever ogende grille, splitter en diffuser.

(Afbeelding: Bimmerpost)

Binnenin de M3 CS vinden we een hoop carbon, CS-badges en koolstofvezel. In tegenstelling tot de (inmiddels al uit productie genomen) M5 CS heeft deze extreme Dreier ‘gewoon’ een achterbank waar drie mensen kunnen plaatsnemen. De M5 CS had twee kuipstoelen op de tweede zitrij.

(Afbeelding: Bimmerpost)

Vermogen BMW M3 CS

Deze M3 CS is straks, als-ie officieel wordt onthuld, de meest krachtige M3 van het stel. De supersedan is er nu als 480 pk sterke ‘reguliere’ variant, of als 510 pk sterke Competition. Hoe sterk deze CS-versie wordt, is nog niet bekend. Volgt BMW het CS-recept, dan verwachten we dat het vermogen van de zescilinder op zo’n 520 pk neerkomt. Dan zijn de vermogensverschillen namelijk identiek met de vorige generatie M3.

(Afbeelding: Bimmerpost)

Dan kunnen we ook alvast gaan gissen over de opzet van de M3 CS. Omdat de M4 CSL er enkel als achterwielaandrijver is, is de kans groot dat deze M3 CS met vierwielaandrijving en dus xDrive op het toneel verschijnt. BMW wil de twee modellen immers hun eigen podium geven.

Lichter

En zoals het een M3 CS betaamt, is-ie ook wat lichter dan de reeds genoemde versies. Denk aan een reductie van zo’n 10 kilogram. Ook dat zijn cijfers die we kennen van de vorige generatie.

Hoe het allemaal precies zit, horen we binnenkort. Eind januari, tijdens de 24 Uur van Daytona, trekt BMW het doek van de M3 CS.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.