Gefacelifte Skoda Fabia begint bij 15 mille
Veel relevanter dan de prijzen van de BMW 8 Serie, zijn die van de vernieuwde Skoda Fabia en Fabia Combi. Ze beginnen dan ook bij ruim 100.000 euro minder.
De instapper wordt aangedreven door een 75 pk leverende 1.0 MPI (standaard met handgeschakelde vijfbak) en kost minimaal 14.990 euro. Wil je een Combi? Dat kan, maar dan moet je, ongeacht de motorisering, 900 euro bijbetalen. Boven de 1.0 MPI staan twee varianten van de 1.0 TSI. Eerst eentje met 95 pk voor 15.990 euro en dan een 110 pk sterke versie met handbak voor 21.690 euro. Die laatste is ook beschikbaar met een automaat met dubbele koppeling. Dan kost hij 23.490 euro.
LED-lichten
Is er veel verschil met de pre-facelift Fabia? Mwoah, aan de buitenkant is het onderscheid lastig te zien. De compacte Skoda heeft nieuwe koplampen en achterlichten (optioneel met LED-techniek). Daarbij zijn er nieuwe kleuren en lichtmetalen wielen tot wel 18 inch groot. Het motorengamma bestaat uit vier 1,0 liter driecilinders, waarvan twee met turbo. Ze zijn er in de sterkten 60 pk, 75 pk (de turboloze motoren), 95 pk en 110 pk (de geblazen blokken). De 110 pk-versie is optioneel te krijgen met een zeventraps DSG-automaat met dubbele koppeling.
Profieldiepte banden
Volgens Skoda is ook het interieur aangepakt, met onder meer een ander instrumentenpaneel, gewijzigde sierstrips en nieuwe bekledingsopties. Het Swing-infotainmentsysteem heeft een groter 6,5 inch scherm en er is dode hoek-detectie, een grootlichtassistent en Rear Traffic Alert beschikbaar. De ijskrabber in de tankvulklep dubbelt voortaan als een instrument om de profieldiepte van de banden mee te meten. Vanaf september staat de nieuwe Fabia bij de Skoda-dealers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Doei Tesla Model Y! Dit is nu de populairste EV van Nederland
-
Prijs van de Mercedes-AMG E 53 bekend en die is… merkwaardig
-
Deze elektrische auto’s kun je nog in 2024 verwachten
-
Let op: nieuw soort flitsers geplaatst en de boetes zijn niet mals
-
Duik in de prijslijst: Ford Bronco eindelijk in Nederland
-
Met Abarth 500e naar Frankrijk: ideale EV-trip met weinig range
-
Voor het bpm-bedrag van de nieuwe Volkswagen Golf, kocht je ooit bijna een nieuwe
-
Deze elektrische Polestar kan sneller laden dan jij kan tanken
-
Volkswagen maakt minder winst door EV’s, maar verdient geld aan dit Chinese merk
-
Dit kost de goedkoopste Alfa Romeo, de Junior, in Nederland
-
Cupra Leon en Formentor: nieuw design en meer elektrische range
-
Elektrische cabrio: dit kost de MG Cyberster (in Nederland)