Ja, ja, ja, de Ford Ranger Raptor komt ook naar Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fford-ranger-raptor-europa-9.jpg)
Zou het enthousiasme van Autovisie-testredacteur Peter Hilhorst over de fonkelnieuwe Ford Ranger Raptor ook aanstekelijk hebben gewerkt op de medewerkers van Ford Nederland? De importeur haalt de snelle, speelse pick-up bij nader inzien toch naar Nederland!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fford-ranger-raptor-europa-4.jpg)
De reden dat de Ranger Raptor níet naar Nederland zou komen, was omdat de vijfpersoons pick-up in de fabrieksuitvoering niet voldoet aan de van de rest van de wereld afwijkende regelgeving voor een bedrijfswagenkenteken met financiële voordelen. Zo is de laadbak te kort. Liefhebbers moeten dus voor het model BPM betalen en aangezien de dieselmotor in het vooronder niet bepaald zuinig is, is dat een hoog bedrag.
Aanpassingen
Aan de dealers van het merk heeft de importeur vrijdag laten weten dat de Ranger Raptor ook onze grenzen oversteekt. De importeur moet de body van de Ranger Raptor laten aanpassen, zodat de Raptor-uitmonstering van de Ranger wel voldoet aan de eisen voor een bedrijfswagenkenteken, het zogenaamde grijs kenteken.
Biturbo dieselmotor
De Ford Ranger Raptor is door Ford Performance ontwikkeld. De technici geven de pick-up een 2,0 liter EcoBlue BiTurbo-dieselmotor mee. Het dubbel geblazen blok levert 213 pk aan vermogen en genereert een koppel van 500 Nm. Aan de dieselmotor koppelt Ford een nieuwe 10-traps automaat. De krachtbron hangt in een stijver chassis, waaronder de Ford-engineers een aangepaste wielophanging met Fox Racing Shox-dempers monteren. De bodemplaat wordt beschermd door verschillende platen. Ter bescherming bijvoorbeeld van het carter plaatst Ford een 2,3 mm dikke stalen plaat. Aan de dorpels zijn stalen treeplanken bevestigd en op de wielkasten monteert Ford composiet wielkastverbreders. Ook kent de Ranger een specifieke grille. De speciale Raptor-aankleding wordt in het interieur voortgezet door blauwe stiksels in de bekleding, magnesium schakelflippers en een met geperforeerd leder afgewerkt stuurwiel met gegraveerd Raptor-logo én rode 12-uurs markering.
Prijskaartje
Wanneer de Ford Ranger Raptor de Nederlandse showrooms binnenrijdt, is niet bekend. Ook op het prijskaartje is het even wachten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Opel Corsa ineens fors goedkoper: dit is de oorzaak
-
Wordt W1 leukste McLaren ooit? Dit moet hem veel beter maken
-
Autoverzekering veel duurder: dit gebeurt er de komende jaren
-
Gelekt! Dit is de nieuwe MG 4
-
Mitsubishi Outlander PHEV krijgt het moeilijker dan z’n voorganger
-
Goedkoopste BYD snel in Nederland: dit is de verwachte prijs
-
Zo makkelijk kun je een ‘zelfrijdende’ Tesla voor de gek houden
-
Koop deze vrachtwagen! Dan krijg je er zes heel speciale Porsche 911’s bij
-
Bovag: ‘Voer weer subsidie in, want particulieren kopen geen EV’s meer’
-
Duik in de prijslijst: dit kost de goedkope Dongfeng Box
-
Benzine tanken in Duitsland of België: dit bespaar je vanuit jouw provincie
-
Honderden zelfrijdende auto’s op de bon geslingerd, dit is de reden