Ford Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid in 2020
Ford komt in 2020 met 48-volt mild-hybrid modellen van de Ford Focus en Ford Fiesta. Hoe de modellen gaan heten? Hier het antwoord: Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid.
Het concept
Cijfers van de EcoBoost Hybrid-aandrijflijnen kan Ford nog niet melden, wel maakt de autobouwer bekend voor welk concept er gekozen is. Ford rust de Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid uit met een geïntegreerde startmotor/generator met riemaandrijving (BISG: Belt-Driven Integrated Starter/Generator). Deze BISG vervangt de standaard dynamo en maakt regeneratie en opslag van energie mogelijk die gewoonlijk verloren gaat bij het remmen en in vrijloop uitrollen. Die energie wordt gebruikt om een luchtgekoelde 48-volt lithium-ionaccu op te laden.
De voordelen
De in de 1.0-liter EcoBoost driepitter geïntegreerde BISG fungeert ook als motor die de opgeslagen energie gebruikt voor meer koppel tijdens normaal rijden en accelereren, en die de elektrische hulpapparatuur van de auto aandrijft. Volgens Ford moet dat alles resulteren in vlottere acceleraties en een lager brandstofverbruik.
Lees ook:
Ook interessant
-
Doei Tesla Model Y! Dit is nu de populairste EV van Nederland
-
Prijs van de Mercedes-AMG E 53 bekend en die is… merkwaardig
-
Deze elektrische auto’s kun je nog in 2024 verwachten
-
Let op: nieuw soort flitsers geplaatst en de boetes zijn niet mals
-
Duik in de prijslijst: Ford Bronco eindelijk in Nederland
-
Met Abarth 500e naar Frankrijk: ideale EV-trip met weinig range
-
Voor het bpm-bedrag van de nieuwe Volkswagen Golf, kocht je ooit bijna een nieuwe
-
Deze elektrische Polestar kan sneller laden dan jij kan tanken
-
Volkswagen maakt minder winst door EV’s, maar verdient geld aan dit Chinese merk
-
Dit kost de goedkoopste Alfa Romeo, de Junior, in Nederland
-
Cupra Leon en Formentor: nieuw design en meer elektrische range
-
Elektrische cabrio: dit kost de MG Cyberster (in Nederland)