Ferrari wordt boos om deze Xiaomi, maar niet alleen om het design
De Ferrari Purosangue is in alle opzichten een indrukwekkende auto. Op het design van de Italiaanse volbloed lijkt deze Xiaomi gebaseerd te zijn. Echter, dat is niet de enige reden waarom de autobouwers in Maranello waarschijnlijk ontstemd raken. Het is de genoemde carrosserievorm!
Ver voor de introductie van de Purosangue werd er gesproken over een SUV van Ferrari. Toen hij uiteindelijk onthuld werd, benoemde het merk duidelijk dat het geen SUV is.
Xiaomi met Ferrari Purosangue-look
De nieuwe Xiaomi, die duidelijk wat weg heeft van de Ferrari Purosangue, wordt daarentegen wél een SUV genoemd. Intern zou de auto de naam MX11 SUV genoemd worden.
Overigens zijn de foto’s van het model nog digitale renders die zijn gebaseerd op foto’s van de gecamoufleerde auto. Het model kan er dus uiteindelijk (iets) anders uitzien. Wellicht oogt hij dan minder als een Ferrari Purosangue dan nu.
Wat de aandrijflijn van de Xiaomi SUV gaat zijn en wat Chinezen voor de EV moeten betalen, is nog onduidelijk. Wil je op de hoogte blijven van het nieuws rondom dit nieuwe merk en de SUV? Abonneer je dan op de Autovisie Nieuwsbrief.
Ferrari Purosangue
Wat de Xiaomi MX11 in ieder geval nooit krijgt, is een heerlijke ongeblazen V12. In onderstaande video laat Autovisie-redacteur Dries van den Elzen de 725 pk brullen en vertelt hij je alles over de specificaties en rijeigenschappen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland