Elektrische Seat eMii is vooral een experiment
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2Fseat-e-mii-001-1600x900.jpg)
Een geinige verrassing uit Spanje: de volledig elektrische Seat eMii is net opeens gepresenteerd. En wel met een interessant doel voor het merk.
Seat eMii
De elektrische Seat eMii is onthuld tijdens het Mobile World Congress, een grote technologiebeurs in Barcelona. Het betreft een studiemodel, dat veel techniek deelt met de volledig elektrische e-Up, waaronder de 82 pk-sterke elektromotor. Voor de actieradius wordt zo’n 150 kilometer opgegeven. Opvallend is dat de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur in 11,3 seconden moet worden afgelegd, ruim een seconden sneller dan de Volkswagen.
Specialists at Metropolis:Lab Barcelona will be the first to test #SEAT’s eMii and e-fleet project. #MWC17 pic.twitter.com/NMuHXvHdMk
— SEAT (@SEATofficial) February 27, 2017
Connectiviteit
Volgens het Spaanse merk dient de Seat eMii vooral als ‘opwarmertje’ voor de volledig elektrische auto die nog voor 2019 op de markt wordt gezet. Daartoe worden tien exemplaren van dit ‘studiemodel’ ingezet voor een experiment in Barcelona: de kleine vloot moet onder meer nieuwe connectiviteitssoftware in de praktijk gaan testen.
Zo gaat het onder meer om een navigatiesysteem dat alternatieve routes kan voorspellen op basis van verkeersdrukte en een parkeerplekvinder. Met deze technologie moeten ook productieauto’s van Seat vanaf 2018 worden uitgerust, zo maakte SEAT-president Luca de Meo bekend tijdens het Mobile World Congress.
Verwacht niet zelf in deze eMii te kunnen rijden – die eer zal namelijk voorbehouden zijn aan Seat-medewerkers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Review BMW 220: twee geloven op één kussen…
-
Trump dreigt met extra importheffingen op buitenlandse auto’s
-
Deze Nederlandse auto kan op zelf opgewekte windenergie rijden
-
Koreaans merk komt nu naar Nederland met deze drie auto’s
-
Noodweer op komst: zo bescherm je jouw auto tegen hagelstenen
-
Nieuwe SUV heeft kleine accu en 1100+ km aan actieradius
-
Kinderen van de jaren 80 worden wild van deze Peugeot 208 GTi
-
Politie waarschuwt voor vluchtstrookbendes: zo herken je de truc
-
BYD Atto 2 vs. Citroën ë-C3 Aircross: wat is de beste crossover?
-
Nog steeds brandende Morning Midas: lading anders dan gedacht
-
Onderzoek wijst uit: dit licht kan veel ongelukken voorkomen
-
Vakantie met elektrische auto? In deze landen moet je zoeken naar een laadpaal