Eerste familie-uitbreiding Alfa Romeo Giulia: Veloce
![closeupCMYK_UFF - Copia - Copia](https://img.autovisie.nl/images/91yGhav6shk55Vkivvg7x1nJIyY=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FcloseupCMYK_UFF-Copia-Copia-e1474362005515.jpg)
Wie de prijslijst van de Alfa Romeo Giulia bekijkt, kan niet anders concluderen dan dat het programma een groot gapend gat kent tussen de reguliere versies en het topmodel. Dat is de fabrikant ook bekend, getuige de introductie van de Veloce.
Op de Autosalon van Parijs, die begin oktober wordt gehouden, debuteert de Giulia Veloce. De versie krijgt een eigen gezicht door de montage van een nieuw getekende voor- en achterbumper, sierlijsten in glanzend zwart, een afwijkende diffuser met dubbele uitlaatpijpen en specifieke lichtmetalen wielen in 19 inch formaat. Maar niet alleen op het gebied van aankleding manoeuvreert de Veloce zich tussen de bestaande types, ook op motorisch gebied.
Krachtpatser
Met dank aan de Veloce debuteren twee nieuwe motoren in de Giulia, zowel in het benzine- als in het dieselprogramma. Om met laatstgenoemde te beginnen, de nieuweling komt boven het huidige aanbod in het gamma. Het is dus de sterkste dieselmotor die er tot op heden voor de Giulia beschikbaar is. Deze 2,2 liter viercilinder MultiJet II-krachtbron met directe inspuiting en een turbo levert 210 pk, waarmee hij 30 pk sterker is dan LEES OOK: EERSTE DUBBELTEST: ALFA ROMEO GIULIA VS. JAGUAR XE
Hete 2.0 turbo
Het benzinedeel van het motorenprogramma wordt uitgebreid met een hete 2,0 liter viercilinder. De turbomotor nestelt zich tussen de 2.0 met 200 pk en de 2.9 V6 uit de Quadrifoglio met zijn 510 pk in. De Veloce 2.0 Turbo beschikt over 280 pk. Over het prestatieniveau spreekt Alfa Romeo nog niet. Net als de andere versies telt de automaat acht verzetten. Op de Veloce is de automatische transmissie standaard.
Alfa Romeo laat nog niet weten wanneer het met de levering van de Veloce start. De prijzen zijn al wel bekend, maar wijzigen voor 2017. De 2.0 Turbo kost € 52.050,-. Voor de 2.2 MultiJet II vraagt de dealer € 53.550,-.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?