Eerste familie-uitbreiding Alfa Romeo Giulia: Veloce
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FcloseupCMYK_UFF-Copia-Copia-e1474362005515.jpg)
Wie de prijslijst van de Alfa Romeo Giulia bekijkt, kan niet anders concluderen dan dat het programma een groot gapend gat kent tussen de reguliere versies en het topmodel. Dat is de fabrikant ook bekend, getuige de introductie van de Veloce.
Op de Autosalon van Parijs, die begin oktober wordt gehouden, debuteert de Giulia Veloce. De versie krijgt een eigen gezicht door de montage van een nieuw getekende voor- en achterbumper, sierlijsten in glanzend zwart, een afwijkende diffuser met dubbele uitlaatpijpen en specifieke lichtmetalen wielen in 19 inch formaat. Maar niet alleen op het gebied van aankleding manoeuvreert de Veloce zich tussen de bestaande types, ook op motorisch gebied.
Krachtpatser
Met dank aan de Veloce debuteren twee nieuwe motoren in de Giulia, zowel in het benzine- als in het dieselprogramma. Om met laatstgenoemde te beginnen, de nieuweling komt boven het huidige aanbod in het gamma. Het is dus de sterkste dieselmotor die er tot op heden voor de Giulia beschikbaar is. Deze 2,2 liter viercilinder MultiJet II-krachtbron met directe inspuiting en een turbo levert 210 pk, waarmee hij 30 pk sterker is dan LEES OOK: EERSTE DUBBELTEST: ALFA ROMEO GIULIA VS. JAGUAR XE
Hete 2.0 turbo
Het benzinedeel van het motorenprogramma wordt uitgebreid met een hete 2,0 liter viercilinder. De turbomotor nestelt zich tussen de 2.0 met 200 pk en de 2.9 V6 uit de Quadrifoglio met zijn 510 pk in. De Veloce 2.0 Turbo beschikt over 280 pk. Over het prestatieniveau spreekt Alfa Romeo nog niet. Net als de andere versies telt de automaat acht verzetten. Op de Veloce is de automatische transmissie standaard.
Alfa Romeo laat nog niet weten wanneer het met de levering van de Veloce start. De prijzen zijn al wel bekend, maar wijzigen voor 2017. De 2.0 Turbo kost € 52.050,-. Voor de 2.2 MultiJet II vraagt de dealer € 53.550,-.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland