Allereerste Acura NSX rolt van de band
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fhonda_nsx_13-e1457004533218.jpg)
De productie van de Acura NSX is in het Amerikaanse Ohio van start gegaan. Het eerste exemplaar is nu van de band gerold en ook direct overhandigd aan zijn nieuwe eigenaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Fhonda_nsx_11-e1457004494839.jpg)
De allereerste Acura NSX werd eerder dit jaar geveild voor een bedrag van 1,2 miljoen dollar, ruim zeven keer de prijs die normaal voor een NSX betaald moet worden. Rick Hendrick, eigenaar van het NASCAR-team Hendrick Motorsports, was destijds de winnende bieder in de veiling van Barrett-Jackson. De opbrengst gaat volledig naar een goed doel.
LEES OOK: HONDA NSX NET ZO DUUR ALS PORSCHE 911 TURBO
#001
Hendricks reed zijn NSX zelf van de productielijn. Helemaal standaard is hij niet, want Hendricks heeft het complete carbon-pakket genomen op de auto. Zo zijn de motorcover, de achterspoiler en het dak gemaakt van het lichtgewicht materiaal. De auto kreeg ook speciale wielen mee en carbonkeramische remmen.
Europa
De productie van de Europese Honda NSX start later dit jaar, eerst worden er meerdere exemplaren van de Acura gemaakt. De auto’s zijn verder nagenoeg identiek, met een 3,5 liter zescilinder die ondersteund wordt door twee elektromotoren. Hij heeft een systeemvermogen van 573 pk. Daarmee kan de 1.725 kg zware NSX in 3,0 seconden naar de 100 km/u sprinten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?