Duik in de prijslijst: Renault Clio, wat kosten de opties?
De Renault Clio is een van de populairste modellen in Nederland. De B-segment hatchback is keer op keer in de top vijf van de maandelijkse autoregistratiecijfers te vinden. Hoe duur is de Renault Clio? En wat kosten de opties? Een duik in de prijslijst geeft inzicht.
Vanafprijs Renault Clio
De Clio begint in Nederland bij 17.890 euro. Voor dat geld krijg je de TCe 100 Life. En jawel: die variant heeft al airco. Prijzen lopen overigens op tot 28.490 euro voor de Clio TCe 130 EDC in uitvoering Initiale Paris of de Clio E-Tech Hybrid 140 Initiale Paris. Die twee motorvarianten hebben dezelfde prijs. Hoe dat kan? Dat leggen we even uit.
TCe 130 of de Hybride?
De Clio TCe 130 EDC Intens heeft een netto catalogusprijs van 15.585,12 euro. Dankzij een CO2-emissie van 118 g/km betaal je 5.342 euro aan BPM. De Clio E-Tech Hybrid 140 Intens kost netto 18.853,72 euro. Voor deze variant betaal je dankzij de aanzienlijk lagere CO2-uitstoot van 83 g/km slechts 1.387 euro aan BPM. Onder de streep kosten de twee versies daardoor hetzelfde. Dat komt dus puur door de BPM-regels in Nederland.
Dieselen kan ook
Dieselen kan overigens nog steeds, want Renault levert een Clio Blue dCi 85 vanaf 22.890 euro. De prijs van de Clio E-Tech Hybrid 140 in Zen-uitvoering begint bij 22.990 euro. De vraag is dus of de diesel nog meerwaarde heeft ten opzichte van de hybride met een aanzienlijk lagere wegenbelasting.
Wel of geen navigatie
Standaard heeft de Clio niet het EASY LINK multimediasysteem met 7-inch touchscreen en ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto en DAB+-audio. Dat wil je wel hebben. Vanaf de Zen-versie is dit pas standaard aanwezig, maar Renault levert dit systeem dan nog wel exclusief navigatie. De oplossing is om te kiezen voor het zogeheten ‘Pack EASY LINK navigatie’. Dit kost je 295 euro. Je krijgt dan direct TomTom Live Traffic met live verkeersinformatie. Ga je voor de Clio Intens, neem dan vooral ‘Pack EASY LINK navigatie Bose’ voor 795 euro. Ook dan krijg je navigatie en een Bose-audiosysteem.
Pack R.S. Line Exterieur’
Op de optielijst siert ook ‘Pack R.S. Line Exterieur’. Dit is optioneel alleen leverbaar op de Zen-variant en kost 995 euro extra. Je krijgt in dit geval 16-inch lichtmetalen Boa Vista-wielen in Gun Metal Gris, R.S. Line-badges op de flanken en op de achterklep, LED-koplampen, R.S.-bumpers, een ovaalvormige uitlaat en meer.
Losse opties
Een met leder bekleed stuurwiel – 195 euro (standaard vanaf Série Limitée E-Tech)
Draadloze oplader voor smartphone – 95 euro (optioneel in Intens en R.S. Line)
Elektrisch verwarmbare voorstoelen – 195 euro (optioneel in Intens en R.S. Line)
Veel in pakketten
Heel veel losse opties zijn er eigenlijk niet. Dat komt omdat Renault vrijwel alles opties in pakketten aanbiedt. Neem pakket ‘Pack Comfort’ voor 595 euro. Dit pakket is alleen voor de Zen leverbaar. Dit pakket bestaat uit elektronisch geregelde airconditioning, een regensensor, elektrisch inklapbare buitenspiegels, een Renault Handsfree Card om de auto te sluiten en starten zonder sleutel en LED-verlichting in het interieur. Deze zaken zijn allemaal standaard vanaf niveau Intens.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Hyundai Inster in Nederland
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Duik in de prijslijst: de Ford Capri – zijn naam waard?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Cupra Tavascan
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5
-
Duik in de prijslijst: Alpine A290 – dit kost de elektrische hot hatch