Driftmodus voor Mercedes-AMG E 63
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FMercedes-Benz-E43_AMG_4Matic_2017_1600x1200_wallpaper_0b.jpg)
De nieuwe Mercedes-AMG E 63 wordt louter leverbaar met vierwielaandrijving. Voor wie de achterkant toch wil laten uitbreken krijgt de sterkste E-Klasse een speciale driftmodus.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FMercedes-Benz-E43_AMG_4Matic_2017_1600x1200_wallpaper_011.jpg)
Populair
De vorige generatie Mercedes-AMG E 63 werd nagenoeg niet verkocht met achterwielaandrijving. Negentig procent werd uitgerust met vierwielaandrijving, dus is de keuze om achterwielaandrijving te schrappen goed verklaarbaar. Toch heeft het merk uit Affalterbach goed nieuws, want het nieuwe model krijgt een speciale driftmodus, waarmee hij honderd procent van de kracht naar de achterwielen kan sturen. Het wordt de eerste keer dat Mercedes-AMG de techniek toepast. Nieuw is een dergelijke modus overigens niet, want ook de Ford Focus RS is ermee uitgerust.
BEKIJK OOK: BREED, BREDER, BREEDST: MERCEDES-AMG E 63 S ESTATE
Pk’s
De nieuwe AMG E-Klasse wordt nog sterker dan voorheen, want de minst bedeelde versie heeft nu 571 pk uit de 4,0 liter V8. De sterkste E-Klasse, de Mercedes-AMG E 63 S, krijgt voorlopig de sterkste versie van de turbomotor, met 612 pk. De sprint naar honderd kilometer per uur doet hij daarmee nog 0,1 tellen sneller dan de vorige E 63 S, die het met 585 pk moest stellen.
De nieuwe E 63 moet in het tweede kwartaal van volgend jaar op de markt komen. De auto wordt waarschijnlijk op de Autosalon van Genève gepresenteerd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?