Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Volkswagen T-Cross
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2FLBX-vs-T-Roc-3-van-84-e1716541159100.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Volkswagen T-Cross.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
De Volkswagen T-Cross
Autovisie rijdt de Volkswagen T-Cross met de 1,0-liter driecilinder met 115 pk en een zeventraps automaat. Met deze aandrijflijn moet de crossover een verbruik van 5,9 liter per 100 kilometer halen. Wat verbruiken wij in praktijk?
Het daadwerkelijke verbruik
De Volkswagen T-Cross behaalde een verbruik van 5,4 liter per 100 kilometer (1 op 18,5). Dat is minder dan de fabriek opgeeft, maar er zijn concurrenten die zuiniger zijn.
Verbruik en milieu | Volkswagen |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 5,9 l/100 km |
Testverbruik gemiddeld | 5,4 l/100 km |
Actieradius | 741 km |
Milieulabel | A |
CO2-emissie | 105 g/km |
Wat prestaties betreft, is het een adequate motorisering met een breed werkgebied en hij haalt in 10,7 seconden 100 kilometer per uur.
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2FLBX-vs-T-Roc-21-van-84-e1716537373354.jpg)
Wil je alles weten van de T-Cross? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Volkswagen Lexus LBX.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen Tayron: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Mazda CX-80: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
BYD Seal U: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Ford Explorer
-
Dit is de echte actieradius van de Volvo EX40
-
Duik in de prijslijst: de Audi A6 mét brandstofmotor
-
In het interieur kun je écht zien dat deze Nissan Micra een Renault 5 is
-
Lexus ES lijkt op goedkopere Toyota, toch ga je enkel deze zien
-
Toyota vernieuwt verkooptopper: dit is de nieuwe RAV4
-
Comeback: Dit is de nieuwe Fiat Grande Panda 4×4
-
Horrorbeelden: remmen AMG GT begeven het op hoge snelheid