Dit bizarre snelheidsrecord heeft Koenigsegg van Rimac afgepakt
Eerder dit jaar pakte de elektrische Rimac Nevera een hele zooi snelheidsrecords van Koenigsegg af. Nou, de strijd is nog lang niet gestreden, want Koenigsegg heeft er sowieso een handjevol weer teruggepakt, met de inmiddels zeven jaar oude Regera.
Twee maanden geleden zette de 1900 pk sterke Rimac Nevera in één keer drieëntwintig records. Hij ging in 1,81 seconden naar 100 km/h, had slechts 21,31 tellen nodig om 400 km/h te bereiken en remde in recordtijd ook weer terug naar stilstand.
Koenigsegg haalde Regera weer van stal
Dat kon Koenigsegg niet over z’n kant laten gaan, want voorheen waren die records van het kleine Zweedse supersportwagenmerk. Dus hebben Christian von Koenigsegg en zijn kompanen de oude vertrouwde Regera weer van stal gehaald.
Nieuwe banden en een betere ondergrond
Heeft Koenigsegg het vermogen van de hypercar verhoogd of de aerodynamica verbeterd? Nee, er iets veel eenvoudigers aan de hand. De Regera is op nieuwere banden gezet, Michelin Cup 2 R’s, en op een betere ondergrond losgelaten.
Die vond de fabrikant op een verlaten vliegveld, waar een coureur in 20,68 seconden naar 400 km/h ging. En daarmee is de Regera 0,63 seconden sneller dan de Rimac Nevera.
Welke nieuwe records zijn er nog meer? Van 0 naar 400 km/h naar 0 in 28,81 seconden en van 0 naar 250 mph in 21,35 seconden. Eat that, Rimac! Of zoals Christian het zei: “De Regera is nog steeds de koning.”
Mate en Christian zijn vrienden
Rimac-topman Mate Rimac kan er om lachen. Hij postte een foto van hem en Christian op Facebook met daarbij de tekst: “We zijn nog steeds vrienden. Maar de strijd is nog niet gestreden…”
Koenigsegg Regera opgevolgd door Jesko
De 1500 pk leverende Regera is overigens al uit productie. Er zijn tachtig exemplaren van gemaakt. Het model dat het stokje overneemt, is de Jesko, die er in twee versies is: Attack en Absolut. Bij die laatste draait het vooral om de topsnelheid van ruim 480 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nederlander koopt Zweedse hypercar, dit is hoeveel BPM er betaald is
-
Doei Tesla Model Y! Dit is nu de populairste EV van Nederland
-
Prijs van de Mercedes-AMG E 53 bekend en die is… merkwaardig
-
Deze elektrische auto’s kun je nog in 2024 verwachten
-
Let op: nieuw soort flitsers geplaatst en de boetes zijn niet mals
-
Duik in de prijslijst: Ford Bronco eindelijk in Nederland
-
Met Abarth 500e naar Frankrijk: ideale EV-trip met weinig range
-
Voor het bpm-bedrag van de nieuwe Volkswagen Golf, kocht je ooit bijna een nieuwe
-
Deze elektrische Polestar kan sneller laden dan jij kan tanken
-
Volkswagen maakt minder winst door EV’s, maar verdient geld aan dit Chinese merk
-
Dit kost de goedkoopste Alfa Romeo, de Junior, in Nederland
-
Cupra Leon en Formentor: nieuw design en meer elektrische range