Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FDB2024AU01337_large-e1736953402267.jpg)
Geboren als Volkswagen maar opgemaakt als Cupra, of andersom. De ID.UNYX die in China op de markt komt, is een gekke VAG-mix.
Doordat in China het modellenaanbod van VW compleet anders is dan in Europa, zien we soms auto’s die we niet verwachten. Overlap zien we vaker, zo lijkt de Europese Tayron erg op de Chinese.
Volkswagen of Cupra
Nu zien we dus een opvallende mix tussen de Volkswagen ID.5 en de Cupra Tavascan. In de basis zijn beide auto’s ook in Europa hetzelfde, maar een VW met zo’n scherpe neus en welvingen in de motorkap kennen wij niet en gaan we naar verwachting ook nooit zien.
Ook in China is de Volkswagen/Cupra volledig elektrisch. Opvallend is dat ook de specificaties gelijk zijn aan de techniek die we op ons continent kennen. Zo beschikt de instapper over een 286 pk-elektromotor op de achteras die zijn energie put uit een 77 kWh-accupakket. Het topmodel heeft 340 pk.
In Nederland heeft de Cupra Tavascan een prijskaartje van net geen 49 mille en in China is de auto te koop vanaf 209.990 Chinese renminbi. Omgerekend is dat zo’n 28 mille. De auto wordt ook in het Aziatische land gebouwd.
Extreemste Skoda Citigo is een diesel om Porsches mee te pesten
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ‘t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Jonge sportieve plug-in hybride voor het gezin kost nu helft van nieuwprijs
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit