Deze Bentley Blower Jnr. is hét perfecte alternatief voor een Opel Rocks-e
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F08%2FBlower-Jnr-3.jpg)
Leuk hoor, zo’n elektrische stadskarretje als de Opel Rocks-e, maar een stylinghoogtepunt is het natuurlijk niet. Voor de connaisseurs introduceert The Little Car Company daarom deze Bentley Blower Jr.
Waarom junior? Omdat deze Bentley Blower niet net zo groot is als het origineel, een klassieke racewagen uit 1929, maar 15 procent kleiner. Hij wordt aangedreven door een 20 pk leverende elektromotor, waarmee hij een topsnelheid haalt van 72 km/h.
Bentley Blower Jr. met topsnelheid van 72 km/h
De actieradius van de Blower Jr. is nog best indrukwekkend. Pas na 104 kilometer is de batterij leeg. Om toch nog even de vergelijking te maken met de Opel Rocks-e (heiligschennis, dat weten we): die mag niet harder dan 45 km/h en heeft een range van 75 kilometer.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F08%2FBlower-Jnr-1.jpg)
Overigens moet je twee keer kijken om te zien dat je niet met een originele Bentley Blower te maken hebt, want de Blower Jr. oogt als een behoorlijk volwassen klassieker, met een lengte van 3,7 meter en een breedte van 1,5 meter.
The Little Car Company voor het eerst straatlegaal
Nieuw voor de The Little Car Company is het feit dat de Blower Jr. straatlegaal is. Normaal gesproken maakt het bedrijf elektrische mini-auto’s voor kinderen met vermogende ouders, zoals de Bugatti Baby II en de Aston Martin DB5 Junior.
De Blower Jr. staat op een stalen frame, heeft echte bladveren en is uitgerust met Brembo-schijfremmen vóór en trommels achter. De carrosserie bestaat uit twee delen: de aluminium neus en het passagierscompartiment van koolstofvezel.
Huh?! Deze Bentley Continental GT viert een Audi-overwinning op Le Mans
Bestuurder zit in het midden van de Blower Jr.
The Little Car Company noemt de Blower Jr. een 1+1, want de tweede persoon past alleen achterin. In tegenstelling tot in de echte Blower zit de bestuurder van de kleinere Bentley namelijk in het midden.
Grappig detail is dat in de ‘supercharger’ voor op de Blower Jr. de laadpoort zit. Op het dashboard zit een keuzeknop voor de rijmodi. Er zijn er drie: Comfort (met een vermogen van 2,7 pk), Bentley (11 pk) en Sport (20 pk).
Hè hè, Bentley stopt eindelijk met die zuipschuit van een W12!
Eerst 99 First Editions in Blower Green met een vlag
Van de Bentley Blower Jr. worden eerst 99 First Editions gebouwd, allemaal in de kleur Blower Green, met een Union Jack op beide flanken. Zomaar een stuk speelgoed is het autootje niet. Hij heeft zelfs een USB-aansluiting in de cockpit en een scherm voor de navigatie en achteruitrijcamera.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F08%2FBlower-Jnr-5.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Grote SUV laat menig elektrische auto achter zich bij het stoplicht
-
Te koop! Deze zeldzame Bentley was ooit de duurste auto ter wereld
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Bentley begrijpt het begrip keuzestress niet! Biedt 46 miljard opties
-
Waarom juist déze Bentley de beste keus voor een bruidsstoet is
-
Charoudin stopt Nürburgring-ritjes in vreemde auto’s na megacrash
-
Ken je de mop van Jeff Bezos’ EV voor 20 mille? Trump niet…
-
Pas op met parkeerapps! Want ze kunnen je veel geld kosten
-
Deze McLaren-collectie van 57 miljoen is wat voor koning Willem-Alexander
-
In deze vakantielanden tank je voordelig: plan jouw budget-route
-
In de elektrische Firefly zijn ze één knopje vergeten
-
Dit kost het om airco in te laten bouwen in jouw auto