De nieuwe Volkswagen Caddy voor minder dan 15 mille
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F10%2Fvw3.jpg)
Volkswagen voegt een instap-Caddy toe aan zijn gamma, met een vanafprijs die 3 mille lager ligt dan de vorige instapper. Wat kunnen we verwachten voor dat geld?
De nieuwe ‘Economy Business’ is voorzien van een 2,0-liter TDI en levert 75 pk en 250 Nm koppel en is gekoppeld aan een handbak met zes verzetten. Voor deze diesel betaal je €14.700 euro. Exclusief btw, uiteraard zonder bpm en zonder afleverkosten.
Wat krijg je
Naast een tamme diesel krijg je wel een tamelijk kale bus. Geen radio en airco, maar wel een echte Volkswagen. De kleine bestelbus is namelijk niet helemaal ‘kaal’. Zo zijn een digitaal dashboard, elektrisch verstelbare spiegels en elektrische stuurbekrachtiging standaard in de goedkope Caddy.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F10%2Fvw6.jpg)
Net iets meer
Ook is er van de Volkswagen een Caddy Cargo. Deze is net iets rijker aangekleed dan de Economy Business, maar heeft wel dezelfde TDI-motor die 75 pk levert. Deze kost €16.550 en biedt standaard het Caddy Cargo 1st Edition-pakket, met onder andere een met leder bekleed stuurwiel en versnellingspook, 17-inch lichtmetalen wielen, keyless entry & go, DAB+ en LED-koplampen. Mis je ook wat aan vermogen, dan begint de Caddy Cargo met 102 pk bij €17.700.
Hoger verbruik
Overigens is het wel opmerkelijk dat deze Caddy met 75 pk meer diesel verbruikt dan de sterkere varianten. Het verschil bedraagt 0,4 liter per 100 kilometer. Een elektrische variant staat nog niet direct op de planning, maar Volkswagen breidt de prijslijst binnenkort verder uit. Zo volgt er een grotere variant onder de noemer Caddy Maxi, en verschijnt er binnenkort een TGI-versie die op aardgas uit de voeten kan. Een vierwielaandrijver staat ook in de startblokken, eveneens een personenversie: de Caddy Life.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: Peugeot 408, wat kost de bijzondere Fransoos?
-
F1-simulator in privéjet Verstappen: zoveel uren extra kan hij trainen
-
Lamborghini zwaait de V12 uit met de Invencible en Auténtica
-
Wordt dit de nieuwe Tesla Model 3 hatchback?
-
De zevenzits SUV van Porsche is nog groter dan de Cayenne
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’
-
Autovisie Kennisquiz: Lancia of geen Lancia?