Continental S-lijn moet de GT en GTC sportiever laten ogen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FContinentalGTandGTCS-1.jpg)
Bentley gaat zijn gamma uitbreiden met een S-lijn voor de Continental GT. Zowel de GT als de cabriolet krijgen een S-variant waarin rijplezier centraal staat.
Geen aanpassingen aan de motor
Bentley probeert dit te bewerkstelligen zonder aanpassingen te doen aan de originele krachtbron. Blijkbaar vond de Britse fabrikant dat de prestaties voldoende waren en dus proberen ze winst te behalen op andere gebieden.
De oorspronkelijke 4,0-liter V8 motor, die zorgt voor 542 pk en 770 Nm aan koppel, blijft onaangeroerd. De extra sportiviteit moet komen van het versterkte geluid waar de splinternieuwe sportuitlaat voor zorgt.
Daarnaast wordt het rijkarakter van de Continental GT S verstevigd door het ‘Bentley Dynamic Ride’-systeem. De actieve stabilisatorstangen compenseren volgens Bentley de krachten die de auto te verduren krijgt in bochten. Daardoor gaat de auto minder overhellen.
Agressief zwart
De zwarte accenten waar de nieuwe Bentleys mee overgoten worden, accentueren de sportievere eigenschappen van de luxe bolides. Onder andere de grille en de wielen zijn ondergedompeld in pikzwarte hoogglanslak. Overigens hebben kopers voor het eerst de mogelijkheid om voor 22-inch schoeisel te kiezen. Natuurlijk kun je de felrode remklauwen door de spaken heen zien, wat zorgt voor het nodige contrast.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FContinentalGTandGTCS-10.jpg)
Omstanders moeten natuurlijk weten dat de eigenaar niet rondrijdt in ‘slechts’ een conventionele Bentley Continental GT of GTC, maar in een fonkelnieuwe S-variant. Daarom hebben de Britten ervoor gekozen om S-badges op de voorste spatborden te plakken. Wel op een subtiele manier, eerlijk is eerlijk.
Contrast
We hadden het eerder over rode remklauwen achter de zwarte wielen Ditzelfde thema vind je ook terug in het interieur. In de prachtige cabine die we van de Continenal kennen is het vooral zwart zover het oog rijkt. Dat gezegd hebbende zijn er enkele opvallende rode accenten te vinden die het interieur een flamboyant karakter geven.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FContinentalGTandGTCS-12.jpg)
Nóg een nieuwe variant voor de Continental
Waar de S-lijn het uiterlijk van de Continentals een boost moet geven, is er een andere lijn die de andere kant van het spectrum onder handen neemt. Wie in zijn Bentley meer behoefte heeft aan comfort en welzijn kan namelijk kiezen voor de Azure. Die versie is overigens niet alleen beschikbaar voor de Continental maar ook voor de Flying Spur en voor de Bentayga.
Lees ook:
Ook interessant
-
Mercedes vindt het stuurwiel opnieuw uit, zodat jij een filmpje kan kijken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de DS N°8 in Nederland
-
Deze BMW Neue Klasse is een soort oversized nachtlampje
-
Nieuwe Lexus ES en Toyota bZ7: eentje komt sowieso naar Europa
-
Nieuwe N7 kan eerste Chinese Nissan in Europa worden
-
Firefly moet jou uit de Volvo houden, maar vergeet iets belangrijks
-
Waarom je een VR-bril op moet om nieuwe Porsche te configureren
-
Zeekr-topman: ‘Europeanen omarmen nu juist Chinese elektrische auto’s’
-
Goedkope Tesla laat toch weer langer op zich wachten
-
BMW Z4 vs. MG Cyberster: wat is de leukste cabrio?
-
Met deze Koreaanse EV heb je het vaakst pech, dit is waarom
-
Dit is hoe krankzinnig veel de Renault 5 Turbo 3E kost