Continental S-lijn moet de GT en GTC sportiever laten ogen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FContinentalGTandGTCS-1.jpg)
Bentley gaat zijn gamma uitbreiden met een S-lijn voor de Continental GT. Zowel de GT als de cabriolet krijgen een S-variant waarin rijplezier centraal staat.
Geen aanpassingen aan de motor
Bentley probeert dit te bewerkstelligen zonder aanpassingen te doen aan de originele krachtbron. Blijkbaar vond de Britse fabrikant dat de prestaties voldoende waren en dus proberen ze winst te behalen op andere gebieden.
De oorspronkelijke 4,0-liter V8 motor, die zorgt voor 542 pk en 770 Nm aan koppel, blijft onaangeroerd. De extra sportiviteit moet komen van het versterkte geluid waar de splinternieuwe sportuitlaat voor zorgt.
Daarnaast wordt het rijkarakter van de Continental GT S verstevigd door het ‘Bentley Dynamic Ride’-systeem. De actieve stabilisatorstangen compenseren volgens Bentley de krachten die de auto te verduren krijgt in bochten. Daardoor gaat de auto minder overhellen.
Agressief zwart
De zwarte accenten waar de nieuwe Bentleys mee overgoten worden, accentueren de sportievere eigenschappen van de luxe bolides. Onder andere de grille en de wielen zijn ondergedompeld in pikzwarte hoogglanslak. Overigens hebben kopers voor het eerst de mogelijkheid om voor 22-inch schoeisel te kiezen. Natuurlijk kun je de felrode remklauwen door de spaken heen zien, wat zorgt voor het nodige contrast.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FContinentalGTandGTCS-10.jpg)
Omstanders moeten natuurlijk weten dat de eigenaar niet rondrijdt in ‘slechts’ een conventionele Bentley Continental GT of GTC, maar in een fonkelnieuwe S-variant. Daarom hebben de Britten ervoor gekozen om S-badges op de voorste spatborden te plakken. Wel op een subtiele manier, eerlijk is eerlijk.
Contrast
We hadden het eerder over rode remklauwen achter de zwarte wielen Ditzelfde thema vind je ook terug in het interieur. In de prachtige cabine die we van de Continenal kennen is het vooral zwart zover het oog rijkt. Dat gezegd hebbende zijn er enkele opvallende rode accenten te vinden die het interieur een flamboyant karakter geven.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FContinentalGTandGTCS-12.jpg)
Nóg een nieuwe variant voor de Continental
Waar de S-lijn het uiterlijk van de Continentals een boost moet geven, is er een andere lijn die de andere kant van het spectrum onder handen neemt. Wie in zijn Bentley meer behoefte heeft aan comfort en welzijn kan namelijk kiezen voor de Azure. Die versie is overigens niet alleen beschikbaar voor de Continental maar ook voor de Flying Spur en voor de Bentayga.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’
-
Autovisie Kennisquiz: Lancia of geen Lancia?
-
Automonteur rijdt Toyota Supra van klant total loss tijdens testrit
-
Werknemers Ferrari krijgen recordbonus
-
McLaren 750S wordt de laatste der Mohikanen
-
Waarom deze oliegrootmacht 100 waterstofstations in Europa bouwt
-
Xpeng keert terug met G9 en P7 en gaat strijd aan met Tesla